19.09.2025

Проведення олімпіади для закордонного округу

card-img

1. Пункти нового Положення паро закордонний округ

2. Проведення ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з математики для закордонного округа

1. Пункти нового Положення паро закордонний округ

ІІІ. Олімпіади

2. …У III етапі олімпіад із навчальних предметів беруть участь обласні (від Автономної Республіки Крим — республіканська), Київська та Севастопольська міські команди, команда закордонного округу, сформовані з учнів закладів загальної середньої освіти та I–III курсів закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти. Як винятки, в олімпіадах з математики, фізики, астрономії беруть участь команди учнів Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка. …

5. З метою залучення до олімпіадного руху громадян України, які проживають за межами України, НЦ «МАНУ» проводить дистанційний II етап для них як для закордонного округу, тобто додаткового регіону / області.

Умови та графік проведення II дистанційного етапу закордонного округу затверджують щорічно наказом НЦ «МАНУ» до 01 листопада.

Час початку олімпіади для учасників-учнів закордонного округу визначають регламентом проведення олімпіади за київським часом.

Учасники-учні пишуть письмові роботи самостійно та одноосібно у приміщенні з двома статично налаштованими вебкамерами, одна з яких транслює зображення учасника-учня спереду, інша встановлена позаду.

За фінансової та організаційної можливості НЦ «МАНУ» організовує централізовані локації поза межами України для таких учасників. У разі організації таких локацій учасники-учні мають прибути до них.

Переможці цього етапу беруть участь у III етапі олімпіад з навчальних предметів на загальних підставах у складі окремої команди закордонного округу не більше ніж 12 осіб і не більше трьох учасників-учнів з відповідного класу.

11. … Участь у III етапі олімпіад із навчальних предметів беруть команди Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, як винятки — команда закордонного округу та УФМЛ.

12. Переможці II етапу олімпіад із відповідних навчальних предметів для закордонного округу прибувають до місця проведення для участі в III етапі олімпіад із навчальних предметів, маючи із собою паспорт громадянина України, оригінал підтвердження постійного або тимчасового місця перебування за кордоном, копію реєстраційного номера облікової картки платника податків — фізичної особи (за наявності). Керівником такої команди по прибуттю вважається особа з числа працівників НЦ «МАНУ».

2. Проведення ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади 

з математики для закордонного округа

Одразу хочу зазначити, що я описую певні перспективи, можливості та наміри, а не фактичні події, ну й з точки зору проведення олімпіади з математики. Вже доволі часто лунають запитання від наших учнів, що проживають за кордоном та навчаються або в українських школах онлайн, або в місцевих школах, але лишаються українцями. 

Якщо в планах потенційного учасника математичних олімпіад є бажання взяти участь, як завжди, як учня української школи, то він має брати участь в усіх заходах на рівних засадах з учнями, що проживають в Україні.

Тобто при проведенні олімпіади для усіх учнів в Україні офлайн учасник із-за кордону має прибути на захід в Україну на місце проведення. Все це стосується І, ІІ етапів олімпіад та відбору на ІІІ етап Всеукраїнської олімпіади. Одразу зауважу, що для учнів з Києва все планується провести вживу з урахуванням безпекових норм.

Якщо для дітей, які проживають в Україні олімпіада проводиться онлайн або в змішаному форматі, то у закордонного потенційного учасника є вибір, де та як брати участь в заході знову таки на рівних засадах. 

Якщо потенційний учасник математичних олімпіад буде афілювати себе, як потенційного представника закордонного округу, то його може очікувати певна процедура тобто дії, які треба зробити. Остаточно все буде вирішене доволі скоро, там можливі певні уточнення у порівнянні з тим, що я тут написав. Нагадаю, що для таких учасників немає І (районного) етапу Всеукраїнської олімпіади, а лише ІІ (обласний). 

Для усіх потенційних учасників ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади в закордонному окрузі буде проголошена реєстрація, щоб точно знати країни та місця проживання кожної дитини. Напевно її запустять десь в жовтні, а її завершення варто очікувати не пізніше середини листопада. Після цього буде проаналізована ситуація з потенційними учасниками ІІ етапу в усіх сенсах – кількість, розподіл по класах, країни розташування тощо. Далі можливі такі варіанти. Про особисту участь:

•будуть організовані локації в деяких країнах для усіх українських учасників і вони мають вибрати, на яку з них вони прибудуть для участі в ІІ етапі, інші варіанти не можливі;

•будуть організовані локації в деяких країнах для українських учасників і вони маютьповідомити, чи зручно вониприбудуть для участі в ІІ етапіна одну з них, усі інші – мають змогу писати олімпіаду дистанційно під камери;

•усі учасники писатимуть олімпіаду дистанційно під камери.

Про день проведення ІІ етапу в закордонному окрузі:

• олімпіада буде проведена за текстами ІІ етапу для учнів в Україні, тоді в закордонному окрузі дня ІІ етапу, час початку олімпіади будуть узгоджені з Україною;

• олімпіада буде проведена за текстами, що відмінні від задачІІ етапу для учнів в Україні, тоді в закордонному окрузідень та кількість турів (1 чи 2) будуть визначені окремо без прив’язки до ІІ етапу в Україні.

Вже з цих пунктів стає зрозумілим наскільки важливими є підсумки реєстрації потенційних учасників закордонного округу. Все, що я описав, лише в планах, вони скоро почнуть реалізовуватися. Новини будемо описувати тут. Зрозуміло, що набагато важче організувати ІІ етап Всеукраїнської олімпіади для фізики, хімії тощо, де є експеримент, тому я тут навіть і не намагаюся передбачити, яке рішення буде прийнято по цих предметах. Побажаю колегам гарних рішень. 

СЛАВА УКРАЇНІ!!!

ГЕРОЯМ СЛАВА!!!

СМЕРТЬ ВОРОГАМ!!!

12
Додати коментар
Назар 20.09.2025, 03:10
Є декілька типів учнів які знаходяться за кордоном: 1)вчаться одночасно у українській та закордонній школі; 2) вчаться тільки в закордонній школі; 3) вчаться тільки в українській школі. Чи можуть учні, зазначені в пункті 3) вважатися представниками закордонного округу та не приймати участі у І етапі, а йти одразу на ІІ, якщо вони зареєстровані в системі як учні/учениці української школи?
Відповіді:
Богдан 20.09.2025, 03:10
Думаю, що так, бо при проведенні олімпіад та відборів вживу в Україні влни не зможуть постійно їздити на такі очні заходи
Сторонній спостерігач 19.09.2025, 08:51
Чи правильно я розумію, що потенційний учасник від закордонного округу може сам обирати будь-який клас за який йому писати олімпіаду, чи в цьому плані є якісь обмеження?
Відповіді:
Богдан 19.09.2025, 08:51
Ні, є норми, за якими є відполвідність класу навчання за кордлоном (здається в будь-якій країні) та українською програмою по класах з кожного предмету
Артем 19.09.2025, 08:50
Пане Богдане, тобто згідно з цим положенням учень, який випустився з української школи, але ще вчиться в школі закордоном, може писати ІІ, ІІІ етапи на рівні з іншими учасниками, які по факту молодше за нього?
Відповіді:
Богдан 19.09.2025, 08:50
Я вже писав, що можливо все, що не суперечить чинним законам та нормам. Ви подивіться на будь-яку олімпіаду для малих класів, стоять поруч умовно учні 7 класу, хтось на зріст 120 см, а хтось 180см, то не лише генетика, то ще й тому, що хтось пішов (точніше батьки відвели) в школу у 5 років, а когось - у 7 років. Тобто питання, напевно, стосується не віку, а класу навчання. "Dura lex, sed lex"
Артем 20.09.2025, 03:10
Маю на увазі, що в таких учнів буде явна перевага, це ж не чесно
Сторонній спостерігач 20.09.2025, 03:10
Як колишній олімпіадник погоджуся з вами, а наразі як просто вболівальник математичного руху України, і аналізуючи середній вік учасників більшості країн на ІМО, де шкілька освіта зазвичай закінчується у 18-19 років, а нашим учням зазвичай по 16-17, повністю підтримую це рішення. Як сказав пан Богдан, закон є закон, зрозуміло, що він може усіх не влаштовувати, але мабуть це найкращий компроміс якого можна було досягнути за наших обставин.
Катерина 20.09.2025, 03:11
А є ще й етичний момент: дитина живе в Україні, ходить до української школи, і батьки, швидше за все, тут. А йому показують: ні, ми візьмемо дитину з-за кордону, з 12 класу і яка не під обстрілами, бо нам важлива перемога в олімпіаді, а не діти, які залишилися в Україні.
Сторонній спостерігач 20.09.2025, 03:11
На олімпіадах зазвичай нікого нікуди не "беруть", а учасники виборюють місця написанням турів. Можливо дійсно не усі в зовсім рівних умовах відносно підготовки, але тут я вам наведу ще один етичний момент: уявімо ситуацію, що учень, що майже усе життя прожив в Україні, визначає себе виключно як українець, готувався до олімпіад змалечку в українській школі, ходив на українські гуртки, можливо мав українських тренерів, і хоче представляти синьо-жовтий прапор на міжнародних олімпіадах, і наразі вчиться в 12 класі іноземної школи, і йому у його рідній країні кажуть що ви не можете писати наші олімпіади, бо такі правила, і замість того прийдеться на міжнародних змаганнях фотографуватися поруч з іноземним прапором, а в результатах конкурувати з українськими учасниками..
Катерина 20.09.2025, 03:20
Зрозуміло, що беруть на міжнародні олімпіади виключно за досягнення, а не за красиві очі. Так, є такі діти, які закінчили 11 клас і поїхали за кордон вчитися у 12 класі. Тобто не залишилися в Україні, щоб представляти її інтереси студентом, але готові представляти її інтереси як школярі (але скоріше свої інтереси). І частіше буває так, що пишуть відбори за 2 країни (до 12 класу), і представляють інтереси тієї країни, де результати кращими вийшли (і навіть за дві країни). Ми ж це щороку бачимо. Якщо умови дозволяють - так можна робити, але більшість дітей так не робить, це і є етичний момент.
Богдан 20.09.2025, 03:20
Ми будемо відстежувати, як зхможемо, щоб відбори ніхто з українців не писав за 2 країни