Підсумки VII Всеукраїнської олімпіади з математики для учнів 5 – 7 класів імені Юлії Здановської

1. Просто міркування
2. Рейтинги областей
1. Просто міркування
Олімпіада завершилася, було пару днів та ночей, щоб видохнути і поділитися першими враженнями, які вже не можна сказати – миттєвими.
Я не бачив жодну дитину, яка пошкодувала, що приїхала на цей довгий вікенд в Київ. Були незадоволені результатом, розстроєні помилками, здивовані типом та складністю завдань, які не дуже нагадували задачі з підручника тощо. Таке було, але задоволення від участі в такому заході, перевершило усі інші недоліки та негаразди. Думаю, що в усіх з’явилося бажання взяти участь в такій олімпіаді і наступного року. Радо усіх чекаємо за рік, але більш прості задачі – не обіцяємо.
Дуже приємно, що було 20 областей, в тому разі представники Херсонської, Миколаївської, Харківської областей. Це означає, що при бажанні – все можна зробити для дітей свого регіону, і все це – в руках дорослих. Головне – бажання та розуміння необхідності такої роботи з талановитими дітьми. Тому доволі прикро, що не було учасників з таких областей: Запорізька, Луганська, Дніпропетровська, Черкаська та Сумська. Також шкода, що не усі області прибула повним складом. Зазвичай це трапляється тому, що до цієї олімпіади починають готуватися, відбирати учасників в останній момент. Ті регіони, для яких олімпіади для учнів 4–7 класів вже давно є традиційними, не мали жодних проблем з формуванням команд, навпаки, натякали, що готові привезти і додаткових учасників, якщо буде така можливість.
Дуже хотілося, щоб в усіх регіонах утворилися такі традиції. Але воно само по собі таке не виникне, величезну роль мають відіграти батьки дітей. Треба обов’язково штурхати і освітніх чиновників, і не забувати про обласні університети. Саме вони мають найбільш зацікавленими в тому, щоб місцева молодь змалку знала дорогу в свій університет, принаймні досвід Києва дає доволі позитивний ефект в цьому напрямі. Але загальних рецептів, як це зробити в тому чи іншому регіоні не буває. Спільним є лише одне – небайдужі люди, що готові цим займатися. Як тільки такі люди з’являються, навколо виникають і однодумці, і батьки зацікавлені, місцеві студенти і з’являються меценати, які із задоволенням допомагатимуть місцевим талантам.
Так само і про гурткову роботу з підготовки до математичних олімпіад. Ідеально зробити очні гуртки на місцях, почати варто з обласних центрів, навіть в неспокійних регіонах таких дітей мають пустити в укриття місцеві виші або школи. Якщо таке не виходить, то звертайтеся до нас, тобто до організаторів цієї олімпіади, ми спробуємо допомогти. Не можна втрачати час, інакше діти в вашому регіоні можуть відстати від однолітків з інших областей і надолужити в старших класах буде дуже важко. Принаймні, не варто ігнорувати літні школи, які проводимо і ми (Всеукраїнська літня математична школа «Математичний олімп»), і в інших регіонах, я думаю, також є щось аналогічне.
Тому шановні батьки – спробуйте докласти зусиль, щоб щось започаткувати в ваших регіонах, принаймні ви розумієте, що то в першу чергу робиться для ваших дітей.
2. Рейтинги областей
Усі рейтинги ми рахуємо за минулорічною схемою, тобто за І диплом команда області отримує 5 балів, за ІІ диплом – 3 бали, за ІІІ диплом отримує 1 бал, отримана сума ділиться на потенційну кількість учасників, що була в минулому рейтингу. Тобто участь від області меншої кількості дітей, ніж можлива, ніяким чином не покращує рейтинг області.


СЛАВА УКРАЇНІ!!!
ГЕРОЯМ СЛАВА!!!
СМЕРТЬ ВОРОГАМ!!!