Про районну олімпіаду та взагалі про олімпіади
1. Про результати районної олімпіади
2. Підсумкове засідання журі
3. Про районну олімпіаду наступного року
4. Цікаві думки про районну олімпіаду
1. Про результати районної олімпіади
Трохи про результати районної олімпіади. Конкретні мають з’явитися в суботу, або вже в неділю, коли заплановане засідання журі з підведення підсумків. Тоді результати будуть оприлюднені разом з дипломами та кандидатами на участь у ІІ етапі олімпіади з математики.
Подивився на результати минулорічної міської олімпіади в Києві. Вона була відкритою, як і цьогорічна районна. Перевіряло майже те саме журі. Так от в кожній паралелі в середньому 1 задачу розв’язало 150 учасників. Зазначу, що вона була рівня приблизно як на районній олімпіаді, дуже проста шкільна задача із цікавинкою. Як і цього року на І етапі. То було рік тому, таким чином ситуація майже однакова – війна, обстріли, блекаути тощо. То скільки варто було очікувати учасників, що розв’яжуть першу задачу на районній олімпіаді?
Якщо минулого року, наприклад, у міській олімпіаді в паралелі 9 класу брали участь 215 учнів, з яких 166 набрали 7 та більше балів, то скільки цього року мали набрати 7 та більше балів на районній олімпіаді при більше ніж 1100 учасниках (зрозуміло, що мова тепер про паралель 10 класу)? Це не пропорція, коли треба просто помножити на 5, бо в 5 разів більше учасників. Треба розуміти, що найкращі в обох списках здебільшого ті самі. Умовно 150 підготованих для подальших етапів олімпіади з математики як при 250 учасниках, так і при 1100. Але усіх перелякав саме відсоток дуже слабких результатів. Але ж то природньо, що додалося багато дітей, які просто вирішили самі, або під певним тиском батьків чи вчителів, взяти участь в олімпіаді, особливо до неї не готуючись. Результат вони бачать. Якщо вони це сприймають геть спокійно, а так і має бути без належної підготовки, то вони або візьмуться за самостійну підготовку до олімпіад, або знайдуть фахового вчителя чи репетитора, або поміняють школу, або просто за рік знову прийдуть на І етап олімпіади в сподіванні спробувати щось розв’язати. Прикро, якщо хтось впав в розпач не роблячи правильних висновків. Олімпіади мають приносити задоволення учасникам, ну й напевно, їх не мало бути настільки багато погано підготованих.
2. Підсумкове засідання журі
На це засідання в разі бажання запрошуються усі члени журі, що перевіряли роботи. Це засідання відбудеться онлайн в зумі в неділю 26 жовтня 2025 року о 19:00. Щоб дізнатися посилання на цю конференцію та взяти участь в обговоренні треба написати в телеграм Марині Чігідіна (@mari_chigidina). На загал воно не може бути виставлене, бо можуть долучитися люди, що не мають відношення до журі.
Питання на обговорення: затвердження остаточних результатів після апеляції, розподіл дипломів І – ІІІ ступеня та визначення кандидатів, яких буде запрошено на ІІ етап Всеукраїнської олімпіади в місті Києві, тобто на Київську міську олімпіаду. Можливо будуть і ще питаннячка.
3. Про районну олімпіаду наступного року
Думаю, що обмежувати кількість учасників не варто, але й попередити про рівень завдань дуже доречно. Тобто поруч з реєстрацією дати посилання на завдання минулих років. Якщо вони не лякають учасника, якщо він спробує порозв’язувати ці задачі сам чи з вчителем, то він більш впевнено піде на районну олімпіаду. Або навпаки, зрозуміє, що він до неї не готовий.
Також впродовж року будемо збирати думки, як провести цю олімпіаду для величезної кількості учнів, щоб і журі не перевантажити, і щоб учасники своєчасно отримали результат, на який вони заслуговують.
Як варіант та подумати, можна районну олімпіаду зробити з двох частин. Під час першої, яка триває 1 годину, учасникам дають 2 задачі, зрозуміло, що більш прості від інших. Після цього роботи збирають. Далі усі учасники пишуть другу частину олімпіади, умовно 2–3 більш складні задачі на 2 години, але усі знатимуть такий принцип перевірки. Журі перевірить спочатку першу частину та встановить пороговий прохідний бал до 2-ї частини. Наприклад, 7 балів з 14. Після цього перевіряються лише ті роботи учасників, що набрали цей бал. Тобто ті, учасники, що не упоралися з першою частиною, можуть спокійно не писати другу і заощадити свій час. Тоді і журі буде простіше перевіряти спочатку 2 прості задачі, умовно в перший день перевірки, а наступного дня вже більш складні задачі, але в значно меншої кількості учасників. Це лише як варіант…, можливо будуть інші, більш цікаві та слушні пропозиції, як оптимізувати проведення І етапу. За будь-яких умов час на це є. Але рівень задач, тобто зведення районної олімпіади, до контрольної «для відмінників» ми точно не будемо.
4. Цікаві думки про районну олімпіаду
Зараз в різних загальнодоступних джерелах, кому та де що подобається, йде жваве обговорення районної олімпіади з математики, яка пройшла в Києві та більшості інших областей України в суботу 18 жовтня. Я трохи почитав та побачив це в фейсбуці, думаю, що геть не все, але загалом усі ці обговорення однакові та зациклюються, тому немає потреби читати ще десь, бо там напевно те саме від інших дописувачів.
Одразу зазначу, що ті, хто розуміється в олімпіадах, реагують спокійно більшості неадекватних дописувачів, але їх значна меншість, як і учасників, які зробили принаймні 1 задачу у порівнянні з тими, хто на це не спромігся. Так само вони адекватно оцінюють текст, з розумінням, що перші задачі могли розв’язати усі учасники, хто вміє логічно міркувати, а другі – майже усі. Єдині недоліки– це четверті задачі в 7-му та 8-му класах. В задачі 7–4 здавалося, що наведена конструкція доволі очевидна, а коли вона придумана, то доведення стає очевидним. В задачі 8–4 здавалося, що ідея, як розкладаються на множники вирази x4+1 або x4+4, є геть стандартною, особливо на гуртках. На жаль, я помилився.
Тепер про думки, тут я буду виділяти лише негативні думки, щоб надати на них певні відповіді, при цьому здебільшого інші дописувачі вже надали схожу відповідь. тому я буду поширювати і ці думки в якості відповіді, бо вони дуже гарні.
В роліку ютуба одна вчителька з круглими очима розповідала, що величезний відсоток відмінників не розв’язав жодної задачі (здається, що вона казала про 8-й клас, але схожа картина і в інших паралелях). При цьому мимобіж вона наголошує, що начебто треба вести якісь гуртки для учнів, для того, щоб мати переможців олімпіад. Але тут її обурення ще збільшується, бо в неї такі навантаження, що які там гуртки! Це як хтось кип’ятить воду, коли закипіла, пробує і перепитує, а чому це не бульйон? На пораду, що треба було шматочок м’яса покласти для приготування бульйону, виникає обурення – я не збираюся в воду ще й м’ясо класти.
Навіть цікаво, якого рівня завдання пишуть відмінники цієї вчительки на контрольних роботах, що надалі елементарне НМТ здати не в змозі на пристойний бал.
Спочатку глобальні питання.
- Олімпіади це пережиток «совка» і пора їх відмінити.
Ці люди не бачили очі дітей, як вони радіють на різних олімпіадах, турнірах чемпіонатах, мені просто шкода тих людей, які думають, що нищення олімпіад хоч комусь на користь. Якщо вже так радикально підходити, то треба знести усі будівлі, що побудовані до 1991 року, потім і людей, що народилися при совку і так далі, дійдете і до олімпіад.
- Треба окремо проводити олімпіади з математики окремо для спеціалізованих шкіл та для звичайних шкіл.
Напевно можна було б, але тоді другу олімпіаду вважали б як паралімпіада з математики, не упевнений, що багато хто б захотів взяти в ній участь.
Тепер інші приколи, які зазвичай від людей, які взагалі випадково у ФБ натрапили на це обговорення і вирішили, що вони можуть висловлювати свої думки, рівня, як казав професор Преображенський «поради космічного масштабу та космічної же дурості».
«Хто складав ці завдання, чи знають вони шкільну програму, чи зможуть вони самі розв'язати ці завдання?» і в унісон цьому «Складали ті, хто жодного дня не працював у школі».
Нам під час олімпіади діти часто задавали запитання по умовах, при цьому ці запитання інколи були змістовними, але дуже часто такі, що слів одразу було важко підібрати, тому ми толерантно писали «без коментарів» або «читай умови задачі». Приблизно така саме реакція на ці «запитання», думаю, що дописувачі навіть умови задач не дивилися.
«А цьогоріч ще "веселіше" зі зміною правил, скільки б балів дитина не набрала, вона не проходить на ІІ етап, бо в заявці "аж" три учасники, а переможці становлять не більше чверті від учасників».
Думаю, що правила треба читати уважно і не інтерпретувати їх на свій розсуд. Поняття переможець не стосується безпосередньо проходу на ІІ етап.
З того самого роліка: «вчителька звернула увагу, що школярі, які брали участь в олімпіаді за кордоном, одразу перейшли до другого туру. Вона обурена таким рішенням, адже діти в Україні змушені були спускатися в укриття під час проведення олімпіади. Окрім того, для того, щоб взяти участь в олімпіаді за кордоном, потрібно мати лише український паспорт, проте не обов'язково підтверджувати навчання в українській школі. Також учні за кордоном братимуть участь у другому етапі дистанційно».
Це просто ОБС, бо людина взагалі щось десь від когось почула, змішала все в купу і дуже цим обурилася.
«Бо олімпіади нині стали предметом піару їх організаторів. Їм немає ніякого діла до дітей. Або дають завищені завдання, а самі "торгують" ними серед вчителів. І якщо дитина прийшла знаючи наперед усі завдання, хіба це дитяче змагання».
Дописувач не нехтує і прямим наклепом, напевно сам так вчиняє.
«Діти просто відмовляються брати участь. Так як, більшості завдань не містять шкільного курсу. Взагалі не зрозуміло на кого вони розраховані».
Знову цікаво, людина бачила кількість учасників, завдання та шкільну програму?
«Після таких олімпіад діти демотивовані, відмовляються йти на інші! Діти у постійних стресах! Для чого такі олімпіади? Хіба ми так виростимо покоління вчених, винахідників, конструкторів???»
Тобто ми їх виростимо завдяки ЗНО/НМТ?
«Олімпіади потрібно робити за пройдений викладений матеріал а не за те що ще учні не проходили».
Їхати на світлофорі треба на зелене світло, а не на червоне. Взимку треба одягатися тепліше ніж влітку…
«Олімпіади - просто непотрібна справа! Зрозуміла це ще з часів свого навчання ))) Зайві нерви і просто вбитий час учителів».
Легко зрозуміти про шкільні здобутки цього автора допису. Будь-яка дитина, що стане призером олімпіади, вже не зійде зі шляху поглибленого вивчення улюбленого предмету, але не усі вчителі готові його підтримати, на жаль…
«Тут по старій радянській традиції намагаються із гі.....на зліпити пулю. Завдання по темах, які не проходили учні, характерна риса совка і корупції в освіті».
Типовий «совок», як тоді казали: «Я Пастернака не читав, але повністю засуджую…»
«Потрібно змінювати підручники і програми. Але, підручник повинен бути однаковими для всіх. Видання підручників різних авторів, це кража наших грошей (що в нашій країні підтримується на 100%!)».
І одяг та взуття в усіх мають бути однаковими, машини, зачіски…
Я думаю, що цього цілком достатньо, щоб зрозуміти суть проблеми. Але це відбувається щороку, тому в мене точно є імунітет проти цього галасу, але поділитися хотілося. Не знаю, чи виносити все це ще й у ФБ…, не упевнений, бо адекватні і без того знають, але хіба так багато адекватних коментують в ФБ.
СЛАВА УКРАЇНІ!!!
ГЕРОЯМ СЛАВА!!!
СМЕРТЬ ВОРОГАМ!!!