22.08.2024

Підсумки проведених літніх шкіл в Трускавці та УФМЛ і рейтинги областей на наступні Всеукраїнські олімпіади з математики для учнів 5–7 класів

card-img

1. Літні школи

2. Як обчислювати рейтинги для областей

1. Літні школи

Перша літня математична школа «Математичні гори» пройшла в Трускавці з 1 по 15 серпня 2024 року. Невеликий підсумок її роботи вже наведений на сайті в одному з попередніх постів. Але саме її проведення показало, що ми на правильному шляху. До цього табору, а фактично зборів з підготовки до майбутніх Всеукраїнських та Міжнародних олімпіад, були запрошені усі учасники, хто показав найкращі результати на Всеукраїнській олімпіаді, серед учнів 8–10 класів, а також переможці Всеукраїнської олімпіади імені Юлії Здановської серед 7-х класів. Дуже нас порадувала і величезна зацікавленість учасників в такому глибокому вивченні математики, працьовитість, що має дати гарні результати. Особливо радує, що там було дуже багато представників різних регіонів. 

Тепер нам варто не загубити цих зірочок, а продовжити з ними плідну підготовку з найкращими лекторами України. Зазначу, що нас не цікавить величезна кількість учнів, ми не плануємо набирати 20 чи 30 груп, маючи 3=5 вчителів, і не плануємо на цьому наш заробіток. Навпаки, здебільшого в нас будуть мала кількість груп з обмеженою кількістю учасників і майже безкоштовно. 

Головною проблемою лишається питання, як достукатися до кожної області, щоб діти принаймні знали про такі можливості. І тут ми плавно переходимо до другої нашої літньої математичної школи «Математичний олімп», яка пройшла на базі Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка з 9 по 22 серпня 2024 року. Саме сюди ми запрошуємо усіх бажаючих для занять математикою впродовж двох тижнів. І тих, хто робить лише перші крокі в опануванні математики, і тих, хто вже має певний досвід та здобутки. Вона проводиться для учнів від 5 до 11 класів саме з метою поширення математичної освіти усією Україною. Саме серед наймолодших учасників цієї школи часто з’являються ті, хто наприкінці роки вже стає учасником та переможцем Всеукраїнської олімпіади для учнів 5–7 класів. Нам ще трохи треба подумати, як ще краще донести ці ідеї в регіони, але певні напрацювання в нас вже є і вони будуть розвиватися.

2. Як обчислювати рейтинги для областей

По завершенні останньої такої олімпіади ми навели зміни, що плануємо наступного року. Вони обумовлені тим, що багато областей готові прислати не по одній дитині в паралелі 5–7 класів, а хоча б 2–3-х, і навпаки, в деяких регіонах не бере участь жодний учасник. При цьому це стосується не лише областей, де зараз дуже складна безпекова ситуація, а й доволі «безпечних», зокрема Рівненська область. Там просто ніхто не хоче перейматися пошуком та підготовкою талановитих дітей без прямого наказу згори. Ну й​ це не єдина така область. Тому наступного року участь від регіонів буде вираховуватися таким чином. 

За 1-й результат команда області наступного року в кожній паралелі виставляє по 4 учасника (тобто 12 учасників).

За 2–3-й результати кожна обласна команда наступного року в кожній паралелі виставляє по 3 учасника (тобто по 9 учасників).

За 4–6-й результати кожна обласна команда наступного року в кожній паралелі виставляє по 2 учасника (тобто по 6 учасників).

Решта областей виставлятимуть по 1 учаснику в кожній паралелі. 

Тепер питання обчислення цього рейтингу. Наведена перед тим пропозиція ділити набрані бали на кількість учасників виглядає недосконалою, бо тоді область, що потенційно могла виставити, наприклад, 6 учасників, привезе одного найсильнішого і отримає збільшення рейтингу, але це не буде сприяти поширенню участі учасників від області в заході. Тому пропонується ділити набрані бали області (усіма учасниками, що брали участь в заході) на кількість учасників, які мали брати участь від області. Зрозуміло, що жодних учасників поза конкурсом вже не буде. 

Підрахунок балів пропонується аналогічним до підрахунку на IV етапі Всеукраїнської олімпіади. За кожного учасника область отримує 5 балів за І диплом, 3 бали – за ІІ диплом та 1 бал – за ІІІ диплом. 

За результатами олімпіади 2023 – 24 н.р. області мають такі рейтинги:

Якщо ви побачите неточності, то напишіть це і ми виправимо.

І головне – чекаємо на ваші пропозиції, як систему рейтингів можна було б покращити локально, або просто запропонуйте геть інший підхід, може він виявиться більш розумним та привабливим саме для учнів 5–7 класів, в яких на місцях фактично немає традиційних математичних олімпіад. 

СЛАВА УКРАЇНІ!!!

ГЕРОЯМ СЛАВА!!!

СМЕРТЬ ВОРОГАМ!!!

4
Додати коментар
Олександр 23.08.2024, 11:48
Чому у формулі підрахунку рейтингу ділити на "мали брати участь", а не на "брали участь"? Донецька область: мали брати участь 3, але в зв'язку з війною зміг приїхати лише 1 учень.
Відповіді:
Богдан 23.08.2024, 11:48
Можете почитати попередній пост з цього приводу, там як раз була розглянута інша оцінка. суть в тому, що наступного року хіба зможєе більше дітей приїхати? Але усі думки мають бути висловлені та прийняте осьтаточне рішення
Олександр 24.08.2024, 03:49
Прошу врахувати, що наступного року може з'явитись можливість більш ніж у 1 учня і ви їх позбавите можливості прийняти участь у олімпіаді. За попередньої схеми обчислювання Донецька область могла б мати 3 представника.
Богдан 24.08.2024, 03:49
Прямо "я їх позбавлю можливості участі в олімпіаді". А тепер врахуйте, якщо Донецька область матиме можливість привезти 9, а привезе 1, то скількох дітей з регіонів "ви позбавите участі в олімпіаді", при цьому не "моржливо", а реально