brand

Про міську олімпіаду з математики під егідою Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Про міську олімпіаду з математики під егідою Київського національного університету імені Тараса Шевченка

0-zhuri-05 Про міську олімпіаду з математики  під егідою Київського національного університету  імені Тараса Шевченка 1. Мета проведення

2. Підготовка до проведення міської олімпіади

3. Термін проведення МОМ

4. Олімпіади в регіонах

5. ІХ Київська міська олімпіада для учнів 4–6 класів

6. Цікавинки прийнятих змін до “Положення”

1. Мета проведення

Як відомо, МОН оперативно вніс зміни до чинного “Положення про олімпіади…” (це було зроблене з нечуваною як до нашого діловиробництва швидкістю затвердження в Мінюсті), яке передбачає скасування проведення олімпіад І–IV олімпіад на період карантину (та інших форсмажорних обставин). В останньому розділі ми нагадаємо цей новий пункт чинного “Положення…”

Зрозуміло, що карантинні обмеження в нашій країні скасують остаточно ще дуже не скоро, а тому усі наші найкращі юні математики, які кілька років плідно готуються до математичних олімпіад, до участі та перемог, позбавлені цієї можливості. Минулого навчального року була спроба позбавити лише участі у IV етапі Всеукраїнської олімпіади, а цього року вже у більшості дітей не було навіть шкільних олімпіад. В деяких регіонах встигли провести і І, і ІІ етапи, але на цьому справа і зупинилася. Це дорослі люди можуть міряти своє життя роками і казати: “Наступного року надолужимо…”, але категоріями дітей – це неприпустимо. Кожна талановита дитина лише 1 раз буває в кожному класі, і очікує можливості змагатися з однолітками кожного року. 

Тому, щоб не втратити мотивацію у вивченні математики у талановитих українських школярів, щоб не отримати цілий прошарок розчарованих суспільством школярів, ми вирішили провести міську олімпіаду в місті Києві під егідою Київського національного університету імені Тараса Шевченка. В нашого університету є великий досвід в організації та проведення таких олімпіад для учнів 4–6 класів, що проводяться в Києві з 2013 року і набули великої популярності. Зараз за аналогічними засадами ми плануємо провести олімпіаду для 7–11 класів. Ця міська олімпіада не буде правонаступником офіційних олімпіад, що проводяться МОН, а стане альтернативною олімпіадою, мета якої пояснена вище.

2. Підготовка до проведення міської олімпіади

Незабаром ми відкриємо реєстрацію щодо участі в міській олімпіаді з математики під егідою КНУ ім. Шевченка (у подальшому в тексті будемо її скорочувати як МОМ). Спочатку ми планували провести заміну і ІІ, і ІІІ етапам олімпіад в місті Києві, але вирішили внаслідок відкритості цих олімпіад, цього не робити. Бо кожна дитина, що не дуже вдала виступить на ІІ етапі захоче реабілітуватися на ІІІ. Таким чином ми проведемо МОМ як раніше олімпіаду ІІІ етапу в місті Києві у 2 тури: 1-й тур відкритий для усіх бажаючих, що своєчасно зареєструються, та 2-й тур – для переможців 1 туру. Таким чином, на жаль, аналогу ІІ етапу в місті Києві не буде. Але це відкриває можливість офіційним освітнім органам в разі скасування карантину в Києві наприкінці навчального року провести цей етап згідно чинного “Положення”. 

Цього разу жодної дитини не буде “делеговано” офіційно від школи і за перемогу своїх дітей в МОМ не буде ні школі, ні вчителям жодних преференцій окрім морального задоволення від успіхів своїх вихованців в чесному змаганні з однолітками. Таким чином ми очікуємо меншу кількість учасників ніж зазвичай беруть участь в ІІІ етапі олімпіаді в місті Києві (і тим паче значно менший, ніж щорічна кількість учасників районних олімпіад), але побачимо. Незабаром ми розпочнемо цю реєстрацію, що триватиме до 12:00 п’ятниці 15 січня 2021 року. Термін для реєстрації більше місяця цілком достатній, щоб відмовляти усім, хто знову по завершенні реєстрації намагатиметься “торпедувати” оргкомітет олімпіади проханнями – “з об’єктивних причин ми не встигли своєчасно зареєструватися…”, “ми думали, що реєстрація ще триває, а вона вже закрилася…”, “зареєструйте нас поза терміном, бо ми були не в Україні…” і купою аналогічних. По завершенні реєстрації ми побачимо кількість дітей, що справді хочуть брати участь в олімпіадах без жодного примусу. 

Сама олімпіада буде проведена в приміщенням КНУ ім. Шевченка, оскільки ми не упевнені, що ректори чи директори інших навчальних закладів міста Києва радо відкриють двері для учасників МОМ. В нашому університеті є і достатня кількість аудиторій, щоб дітей розсадити відповідно до обмежувальних вимог, що на той час діятимуть в країні та Києві, і ми вже маємо досвід проведення заходів з дотриманням усіх вимог. Точніше – цей досвід мають наші студенти математичних факультетів, які як завжди є найкращими і як організатори, і як члени журі. 

Точний розподіл по аудиторіях буде наведений одразу по завершенні реєстрації, щоб ми зрозуміли кількість потрібних приміщень, бо на зараз передбачити кількість учасників важко. 

Так само буде сформоване журі, в яке ми радо запрошуємо усіх вчителів, методистів, викладачів, аспірантів, студентів та випускників вишів, які хочуть долучитися до перевірки робіт. Сподіваємося, що основу нашого журі складатиме щорічне журі міської олімпіади в місті Києві. Але тепер без зайвого тиску та примусу на деяких вчителів. усі бажаючи допомагати при проведенні МОМ мають просто повідомити нас про це будь-яким способом – телефоном, поштою, в телеграмі тощо. 

3. Термін проведення МОМ

Ми плануємо цю олімпіаду провести у дві неділі: 24 січня (1-й тур) та 31 січня (2-й тур). Ми дуже сподіватимемося, що на цей час усі жорсткі локдауни вже пройдуть і ми будемо мати змогу це провести без порушень прийнятих норм в країні. Інакше – термін олімпіади просто буде зсунутий на тиждень-два в залежності від ситуації. Поки що орієнтуємося на наведені дати. Це звернення до потенційних членів журі та оргкомітету, щоб усі знали коли саме потрібна ваша допомога. 

4. Олімпіади в регіонах

Ми розуміємо і досвід останніх років це підтверджує, що в Києві і зокрема в КНУ ім. Шевченка дуже позитивне ставлення до проведення різних заходів для юних математиків. Але ми сподіваємося, що і провідні університети в кожному регіоні так само відгукнуться на приклад КНУ ім. Шевченка і також зможуть долучитися до проведення та організації аналогу обласних олімпіад в своїх областях. Університети в усі роки були центром культурного та освітнього життя в регіонах, а тому зараз настав час просто це підтвердити. Ми звертаємося до математичних факультетів та кафедр допомогти в проведенні такої олімпіади. Якщо ви зможете все організувати одночасно з Київською МОМ, то ми знову розробимо тексти трьох рівнів для 1 та 2 турів олімпіад і радо запропонуємо усім бажаючим змагатися за спільними текстами. Якщо в регіонах є бажання змагатися за своїми текстами або просто запропоновані терміни вас не влаштовують, то запропонуйте дітям свої. Але не позбавляйте дітей свого регіону можливості позмагатися з своїми однолітками. Думаю, що кращої реклами для університету годі й шукати. Усі діти побачать як багато значить університет в їхній області та особливу привабливість саме природничих факультетів. 

5. ІХ Київська міська олімпіада для учнів 4–6 класів

Безумовно, що ми не забули наше “дітище” – міську олімпіаду для учнів 4–6 класів, яка завжди проводилася під егідою КНУ ім. Шевченка. Ми скоро проголосимо реєстрацію і на цей захід, яка також триватиме до січня 2021 року (число ми ще уточнимо). Головною відмінністю цьогорічної олімпіади буде те, що ми не будемо допускати не зареєстрованих дітей, а також дуже просимо повідомляти тих, хто зареєстрований, але не хоче чи не може взяти участь в олімпіаді. Це все пов’язане з карантинними обмеженнями, тобто ми маємо дітей розсадити безпечним чином по аудиторіях і всередині аудиторії, а тому кожне зайве місце буде не просто знайти. 

Приблизна дата проведення 1 туру цієї олімпіади: 30–31 січня 2021 року. 

6. Цікавинки прийнятих змін до “Положення”

Нагадаємо текст відповідного наказу МОН.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАКАЗ

11.11.2020 м. Київ N 1398

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України

27 листопада 2020 р. за N 1187/35470

Про внесення зміни до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності
Відповідно до підпункту 1 пункту 11, пунктів 12 – 16 постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року N 641 “Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”, на підставі пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року N 630, у зв’язку із рівнем епідемічної небезпеки на території України та з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2,

НАКАЗУЮ:

1. Пункт 1.2 розділу I Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22 вересня 2011 року N 1099, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 року за N 1318/20056, після абзацу тридцять шостого доповнити новим абзацом такого змісту:

“Всеукраїнські учнівські олімпіади з навчальних предметів, турніри, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності не проводяться під час надзвичайних ситуацій природного та техногенного походження, карантину, запровадження протиепідемічних заходів та інших обставин, які об’єктивно унеможливлюють їх проведення (далі – надзвичайні обставини). Під час дії надзвичайних обставин Всеукраїнські учнівські конкурси з навчальних дисциплін та конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт можуть проводитися винятково у заочній (дистанційній) формі.”.

1. “Після абзацу тридцять шостого доповнити новим абзацом такого змісту“.

Навіть жартома важко уявити собі людину, яка просто сяде за текст цього “Положення” та почне рахувати 36-й абзац. Ще прикольніше було б написати після 3147-ї букви тексту, або після 236-ї букви “а” тощо. Тим паче для усіх, хто бачив цей розділ, де існує перелік олімпіад і цей перелік інколи також змінюється, а тому при додаванні ще 1–2 олімпіад, цей пункт може геть змінити своє розташування.

2. “Під час дії надзвичайних обставин Всеукраїнські учнівські конкурси з навчальних дисциплін та конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт можуть проводитися винятково у заочній (дистанційній) формі.”

Ось назва документа: “Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності”. Як бачимо тут немає такого поняття як “конкурси з навчальних дисциплін”, які чомусь дозволено проводити у заочній формі, а от олімпіади, виходячи з прямого прочитання тексту, не дозволено в жодній формі. 

СЛАВА УКРАЇНІ!!

ГЕРОЯМ СЛАВА!!!

Kateryna

    5 коментарів

    Михайло Оприлюднено10:41 - 09.12.2020

    Дякую за ймовірну можливість проведення 3 етапу у Київі та не тільки:). Розумію, що не зовсім доречно зараз про це казати, але минулого року всі діти жалілися на надзвичайно складні завдання у 1 турі. Якщо подивитися на статистику, то тільки дві людини з Харкова та три з Києва розв язали 4 задачу (з геометрії 11 клас), і серед тих хто НЕ розв язав цю задачу, були представники цьогорічної команди України на IMO 2020. Позаминулого року, була така ж ситуація- жодна людина не розв язала 5 задачу з комбінаторики (тобто всі учасники, які потім представляли Україну на міжнародних змаганнях). Звісно Ви можете сказати, що останні задачі повинні розв язувати одиниці, але ж це перебір, коли вони не під силу “міжнароднику”, тим паче з золотою медаллю… Я не за те, щоб задачі були легкі та нецікаві, навпаки- обома руками “за” складні завдання. Але ж журі з величезним досвідом повинно розсудливо підібрати задачі до 1 туру(де більшість дітей зі звичайних загальноосвітніх шкіл, а вони приходять і у них задачі, які не під силу переможцям Всеукру та Міжнару). Тож прошу наступного разу “не перебрати” трохи з підбором задач.

      Богдан Рубльов Оприлюднено11:00 - 09.12.2020

      Дякую за Вашу думку. На справді, ми як раз і розраховували, що такі задачі розв’яжуть до 10 учасників по усій Україні…, але так вже склалося. Як бачите на далі ці учасники не змогли і на Міжнародній олімпіаді розв’язати складні задачі та завоювати золото, але ж до того слід прагнути! Ну й на додаток, який варіант кращий: варіант – “ніхто не розв’язав 1 задачу і сидів на олімпіаді до завершення”, та варіант “10 -20 учасників завершили олімпіаду за 1,5 години” і пішли гуляти?

      І на додаток, давайте не називати цю олімпіаду ІІІ етапом, бо вона нею не є. Це МОМ – Міська олімпіада з математики під егідою Київського національного університету імені Тараса Шевченка

        Михайло Оприлюднено13:19 - 09.12.2020

        Так, це правда. Цього року, на жаль, ніхто з учасників, як Ви сказали, не упіймав зірку. Але це пояснюється і тим, що цього року завдання були переважно комбінаторними або з домішками теорії чисел, хоча наша команда була більш “геометричною” (Юдін та Пилаєв, я впевнений, змогли б набрати більше 30 балів, якби у тексті олімпіади замість 3 або 6 зад. стояла одна геометрична задача. Про решту учасників не знаю (тому що, наприлад, у першому турі Фінального змагання найкращих юних математиків, останню(геометричну) задачу розв язали тільки Пилаєв та Юдін.)

          Богдан Рубльов Оприлюднено14:42 - 09.12.2020

          Те, що текст ІМО був повне лайно, визнали усі, хто має розум. Цк випадок, коли “надрозумні ідіоти” його складали, а не лідери країн. Але готуватися треба до усіх варіацій

      Олександр Оприлюднено12:20 - 09.12.2020

      Михайло, подивіться на результати з Харкова https://mathedu.kh.ua/wp-content/uploads/2020/01/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB-11-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%81-2020-I-%D1%82%D1%83%D1%80-%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82.pdf. Четверту задачу розв’язав дев’ятикласник(!) Пилаєв Ігор. Може не така вона вже і складна?

    Залишити відповідь до Михайло Скасувати відповідь

    Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.