brand

Доповнення до наказу МОН про скасування олімпіад

Доповнення до наказу МОН про скасування олімпіад

0-zhuri-01 Доповнення до наказу МОН про скасування олімпіад

1. Наказ МОН та доповнення до Положення

2. Черговий локдаун в країні

1. Наказ МОН та доповнення до Положення

Тепер ми вже маємо зміни до “Положення про проведення олімпіад…”, яки були додані у відповідності до наказу про скасування олімпіад: 

https://mon.gov.ua/ua/news/vseukrayinski-uchnivski-olimpiadi-ne-provoditimutsya-pid-chas-karantinu?fbclid=IwAR3ahYPNkpkgjGWB8HJyq5kn45ukO0wU5KW4tdtEnOmJmsreIl2uY1YCle0

“Пункт 1.2 розділу 1 “Положення про олімпіади…” доповнюється у відповідному місці таким абзацом:

Всеукраїнські учнівські олімпіади з навчальних предметів, турніри, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності не проводяться під час надзвичайних ситуацій природного та техногенного походження, карантину, запровадження проти епідеміологічних заходів та інших обставин, які об’єктивно унеможливлюють їх проведення (далі – надзвичайні обставини). Під час дії надзвичайних обставин Всеукраїнські учнівські конкурси з навчальних дисциплін та конкурси захисти науково-дослідницьких робіт можуть проводитися винятково у заочній (дистанційній) формі. 

2. Черговий локдаун в країні

Додамо до першого розділу очікуваний локдаун з 23 грудня 2020 року по 15 січня 2021 року. Не будемо вже нічому дивуватися, оскільки все ще попереду, а просто подивимося, що можна за таких умов зробити.

Найголовніше, що не прописане в змінах до “Положення про олімпіади…” – це обов’язковість провести ці олімпіади саме в дистанційному форматі, бо ми усі уявляємо в що це перетвориться руками чиновників. Немає прямої заборони щодо проведення заходів, але й немає прямої вказівки провести їх. Це хоч трохи надихає.  

1. Спочатку треба мати строге визначення, що таке заочна (дистанційна) форма проведення заходу. Тут має бути певне уточнення від чиновників, або слід це сприймати, як будь-яка форма, що не є очною. 

Як для математиків нагадаю приклад, який я часто наводжу, в наших задачах часто зустрічаються слова “попарно різний”. Деякі вважають їх зайвими, бо і без цього, коли кажуть слова “різні числа” начебто все зрозуміло. Але поняття “різні числа” має два тлумачення – “попарно різні” або “не усі рівні”. Якщо задуматися, то обидва тлумачення є змістовними, хоча перше зустрічається частіше, але геть не відкидає друге. 

Так само і тут, “заочною формою” слід вважати все, що не є очним. На мою думку, очна форма означає, що усі діти, принаймні однієї паралелі, тобто ті, що безпосередньо змагаються один з одним, мають бути в однакових умовах, в одній будівлі, мати однакові умови для змагання. Як на мене, то будь-яка інша форма проведення є заочною. Тобто проведена нами цього літа ВОМ – аналог IV етапу Всеукраїнської олімпіади як раз і відбувалася в “заочній формі”, так само наші учні брали участь в Міжнародній олімпіаді саме в дистанційній (заочній) формі. 

2. Приблизно на початку локдауна в 20-х числах грудня ми проведемо реєстрацію усіх бажаючих взяти участь у ІІ та ІІІ етапах олімпіад в місті Києві. Це нам дасть “масштаби катастрофи”, яка нас очікує. Тобто нам просто хотілося б знати скільки дітей насправді має бажання взяти участь в наших “заочних” заходах одразу по завершенню локдауна. Упевнений, що то будуть саме ті учні, яких ніхто не примушує до участі, і які не бачать свого життя без математичних олімпіад і безумовно підтримують наші зусилля щодо безпечного їх проведення. Зрозуміло, що у порівнянні з минулим роком то будуть набагато менші кількості потенційних учасників. І це природно, ніхто і раніше не гнався за кількістю, наш головний принцип завжди був – дати змогу взяти участь усім бажаючим, але не рідкими були факти, коли певні керівники шкіл примушували дітей щодо участі. Цього року – жодного тиску. Якщо минулого року в районних олімпіадах з математики брали участь приблизно 5500–6000 тисяч, в міській – 1300, то цього року все буде набагато скромніше. Але ми маємо знати приблизну кількість, щоб почати домовлятися з можливими місцями проведення олімпіад в цих заочних формах. За тиждень-два по завершенні локдауна, було б ідеально провести ІІ етап в місті Києві. 

3. Ну й стосовно дотримання чинного “Положення про олімпіади…”, зрозуміло, що ніхто його порушувати не збирається. Але минулорічний досвід показав, що намагання визнати наші заходи як такими, що відбулися чітко згідно того “Положення” є марними. Тому й покладаємося в їх проведенні саме не небайдужу громадськість та громадські організації. Ті, хто вважає проведення олімпіад не доречними, нехай просто не заважають. Усіх інших ми чекаємо серед наших лав, бо допомога дуже і дуже потрібна, допомога будь-яка – фінансова, ідейна, волонтерська тощо. І вже зараз, якщо ви маєте певні ідеї, задумки, підказки, як нам все краще організувати, то ми будемо дуже раді такій допомозі.

4. Дуже хотілося б звернутися до усієї нашої команди в Україні, з якою ми провели влітку ВОМ. Ми знову звернемося до вас про допомогу. Хотілося б, щоб ми спробували організувати аналоги олімпіад ІІ та ІІІ рівнів в кожному регіоні. Ми почнемо з вами знову зв’язуватися. 

СЛАВА УКРАЇНІ!!

ГЕРОЯМ СЛАВА!!!

Kateryna

    1 коментар

    Наталья Оприлюднено14:27 - 13.12.2020

    Евтушенко Елизавета 5 класс занесла в форму не то число. Просьба учитывать ответ не в форме, а в решении

    Напишіть відгук

    Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.

    Перейти до панелі інструментів