Математичні олімпіади в Києві

Всеукраїнська он-лайн олімпіада найкращих юних математиків України, висновки.

1. МОН та ВОМ

2. ВОМ та ми 

3. Про рейтинги областей

1. МОН та ВОМ 

На жаль, МОН не хоче визнавати ВОМ повним обсягом. Їхні головні аргументи зрозумілі усім:

Вони абсолютно зрозуміли і приймаються спокійно, все правда. Але виникає певне застереження або запитання.

Хіба в МОН було мало часу, щоб видати тимчасові правила проведення IV етапу в теперішніх умовах, як то швиденько зробили для ЗНО? Хіба мало було часу скасувати наказ про скасування IV етапу? Як то кажуть на все була добра воля, можна було спокійно все встигнути і не просто стати стороннім спостерігачем цих заходів, а допомогти з його проведенням. Добре зрозуміло, що в багатьох регіонах без підтримки МОН наші місцеві організатори часто наштовхувалися на певні (а десь досить великі) складнощі при проведенні ВОМ. Але все вже відбулося. 

Здається звідси є простий висновок. Деякі чиновники, що причетні до проведення олімпіад, вважають, що ці олімпіади проводяться суто для цифр у звітах цих чиновників – стільки-то дітей прийняли участь в І турі, стільки в такій області чи районі тощо. Саме так – не задля талановитих дітей, щоб показати їм усю красу освіти, найкращі перлинки кожного предмету, а для того, щоб чиновник міг звітуватися. І тоді очевидно, що найкращим буде звіт, якщо зверху скасують проведення тієї чи іншої олімпіади. На щастя, не усі чиновники такі, але їх надто багато було виховано системою, де ініціатива може бути покараною, а сліпе виконання усіх розпоряджень та бездіяльність при відсутності наказу – ніколи. 

Можливо МОН ще з часом змінить свою позицію стосовно оцінки ВОМ – нагадаю, що окрім математики аналогічний захід провели і інформатики. Будемо чекати і сподіватися. 

2. ВОМ та ми

Насправді, ВОМ та олімпіаду 5–7 ми проводили задля дітей, вчителів, батьків тощо, усіх тих, для кого ці олімпіади мають важливе значення в житті. При теперішніх програмах та рівні ЗНО – в олімпіадах беруть участь наші найкращі учні кожної школи, кожного району, області. Вони не бояться отримати задачі, які ще не вміють розв’язувати і прагнуть вчитися, рівнятися на найкращих. Нагадаю, що декілька років назад ми поміняли систему відбору в команду України на ІМО, відкрили доступ для учнів менших класів. Цим одразу скористався наш геніальний Антон Тригуб, який тричі виборов собі право брати участь в ІМО. І цей приклад став дуже яскравим та наочним, тепер в нас таких прикладів дедалі все більше і більше – Шон, Юдін, зараз 9-класник Пілаєв претендує на місце в команді. Я вже не кажу про регулярну участь в команді 10-класників. І такі приклади вдалих виступів на олімпіадах є в кожній області і діти, беручи участь в олімпіадах пліч-о-пліч з такими дітьми, самі прагнуть стати схожими на них, самі мріють навчитися і перемагати. 

Загалом хотілося б з математичною спільнотою мати такий консенсус в сенсі визнання проведеної олімпіади ВОМ як правонаступника IV етапу Всеукраїнської олімпіади. 

1. Визнання цієї олімпіади як LX Всеукраїнську олімпіаду просто в сенсі нумерації, тобто олімпіада наступного року має стати LXІ.

2. Визнання рейтингів областей за результатами проведеної ВОМ, за яким буде згідно чинного Положення обчислене представництво областей наступного року.

3. Визнання дипломів ВОМ як таких, які можуть бути подані в обласні чи Всеукраїнські державні установи для призначення різних стипендій – губернаторських, обласних, президентських тощо. 

Загалом ситуація з вірусом надто нестандартна та нестабільна в сенсі прийняття рішень керівництва стосовно обмежувальних заходів. Тому можливі варіанти від такого, що усі олімпіадні заходи відбуватимуться звичайним чином як то було до пандемії, до такого, коли можуть заборонити проведення будь-яких олімпіад та турнірів. Тому ми маємо на це зреагувати адекватно. По-перше, продумати варіанти їх проведення з урахуванням обмежень, але жодним чином не по домівках дітей, бо варіант жорсткого карантину лише в освіті просто неможливий, а тому не може тривати більше пари тижнів. По-друге, прийняти “Тимчасове Положення про олімпіади” або “Тимчасові правила проведення різних масових заходів”, в яких були б прописані можливість легітимного проведення заходів різних рівнів. 

3. Про рейтинги областей

Ще раз про рейтинги. Дуже хотілося б їх визнання. До речі, наводимо ці рейтинги та склади команд наступного року у відповідності до них. 

Рейтинг

Цього року важко когось звинуватити, що деякі команди були представлена не повним складом. Надто все було складно для усіх, і те, що ми усі упоралися з гідною організацією геть не означає, що усі так само змогли змінити свої плани, щоб взяти участь в ВОМ. Але з наступного року мені дуже б хотілося, що усі команди були представлені повними складами. Логіка не брати повну команду, щоб не зменшити свій рейтинг внутрішньо суперечлива, бо більший рейтинг і потрібний не задля амбіцій чиновників області, а задля більшого представництва дітей на IV етапі Всеукраїнської олімпіади від цього регіону. Аргумент – немає кого брати, то відповідь проста. Ваш рейтинг склався з успіхів учнів, що є в команді. Беріть більше наймолодших, щоб вони дивилися на старших і намагалися вивчитися до їхнього рівня.

Ну й стосовно визнання рейтингів нашої ВОМ. Одразу зазначу, що я з самого початку намагався по максимуму щоб наша ВОМ відповідала IV етапу, що, безумовно, стосувалося і рейтингів. Можливо комусь здається, що цей рейтинг його області погіршився чи ще щось, хочу нагадати пункти чинного Положення:

9.3. Командам – учасницям  IV етапу олімпіад з навчальних предметів  надається право включення до їх складу понад рейтингову кількість одного учасника додатково за кожний диплом I ступеня, отриманий   членом   відповідної  команди  у  IV  етапі  олімпіади попереднього року. 

9.4. Дія пункту 9.3 цього розділу не поширюється на  команди, які мали переможців, нагороджених дипломом I ступеня в позаминулому році, навіть якщо попереднього року відповідні олімпіади не проводились. 

9.9.6. Якщо певна олімпіада не проводилась протягом двох останніх років, то склад усіх команд, що братимуть участь в цьогорічній  олімпіаді, формується у кількості, що  відповідає кількісному складу команди, яка розташована на XVI місці в рейтинговому списку, складеному для відповідної олімпіади.

Якщо олімпіада проводилась в один з двох попередніх років, то рейтинг команд визначається  за результатами виступу учнів цього року.

Слава Україні!!!

Героям Слава!!!

Перейти до панелі інструментів