brand

Про IV етапи Всеукраїнських олімпіад

Про IV етапи Всеукраїнських олімпіад

  1. ЗНО та олімпіади
  2. Чи є вихід…

ЗНО та олімпіади

 

Що саме мене спонукало до висловлення своїх думок стане зрозумілим по тексту, але усіх причетних до українських олімпіад прошу адекватно відгукнутися.

 

Ось-ось в Україні пройде пробне тестування і за 10 днів розпочнеться основна сесія ЗНО. Важливість цієї події усі розуміють і ніяких заперечень проти того, що ЗНО слід проводити, немає. 

 

А тепер давайте кинемо погляд на шкільні олімпіади. Стосовно масовості в ЗНО, то більше 200 тисяч буде складати тест з української, по інших предметах менші цифри, але їх порядок зрозумілий. В олімпіадах лише з математики, якщо розглянути усі етапи, починаючи з І-го, участь беруть не менше 300 тисяч дітей, а якщо розглянути усі 25 з лишком предметів, то взагалі цифри стають на порядок більші. І тепер уявіть, що ми зараз не знаємо як провести заключні IV етапи олімпіад по усіх предметах. Тобто величезна піраміда учасників, що розпочинали свій олімпіадний шлях у одному чи в декільком напрямах, виявилася зрізаною на вирішальному і найважливішому етапі. Не слід думати, що хвилює ті декілька тисяч дітей, що вибороли собі право на участь в цьому етапі. Насправді більшість учасників олімпіади на різних етапах відслідковують подальший перебіг подій на кожному етапі – умови задач, розв’язання, переможців тощо. 

 

Давайте на одну хвилинку уявимо, що так само вчинили з ЗНО, тобто діти плідно готувалися, проводили в школах тренувальні тестові випробування, пройшли пробне ЗНО і… відміняється останній етап основної сесії ЗНО. Ви уявляєте щоб в цей момент відчули учні, батьки, вчителі, школи, університети тощо. Не просто відмінили, а ще й не дали надії на завершення усього циклу ЗНО. 

 

З олімпіадами вчинили рівно таким чином і думаю, що відчуття усіх причетних до олімпіад дуже і дуже кепські. Просто нам поки не дали жодного шансу на завершення цьогорічного циклу олімпіад. А це не лише позбавити дітей справжнього наукового свята, яким завжди є IV етап предметної олімпіади. Не думаю, що ЗНО можна хоч трохи порівняти зі святом, ЗНО здебільшого відчувається як дуже важливе випробування, де кожна помилка може дорогого коштувати, а тому навряд чи гарно впливає на нервову систему дитини. Крім того, переможці олімпіад у випускних класах можуть бут позбавлені додаткових балів, які можуть стати вирішальними при вступі талановитої дитини до бажаного місця навчання, і ці бали офіційно передбачені в правилах вступу. Так само ми не можемо відібрати команди України на усі Міжнародні олімпіади, які цього року будуть проведені пізніше звичайних термінів і в режимі он-лайн. Можна ще найти купу інших дуже важливих речей, яких таким рішенням позбавляються наші переможці олімпіад. 

 

Чи є вихід…

 

Як на мене вихід варто пошукати. Наприклад, наводжу рівно один з можливих варіантів проведення IV етапів олімпіад. Зробити це для початку лише для 11-х класів одразу по завершенні основної сесії ЗНО, тобто від 18 до 31 липня. Чому то можливо? Ніхто не буде ризикувати здоров’ям дітей, то святе. Але уявимо собі, що збирається 30–40 дітей, 20–30 дорослих та 10–15 членів журі. Очевидно, що й розселити їх можна відповідно до рекомендацій МОЗ, в кожній аудиторії посадити не більше 10 учнів тощо, та й усі інші норми будуть дотримані. Стосовно дороги на олімпіаду, то зараз в потягах мають їхати не більше 2-х осіб на купе, тому можете просто порівняти, де імовірність заразитися більша – під час проведення олімпіади в такому форматі (нехай навіть з дорогою) чи під час основної сесії ЗНО? 

 

Але якщо в цьому форматі хтось вбачає певні недоречності, недоліки тощо, то їх треба вказати і можна під лаштуватися під них, якщо ці зауваження є слушними і спрямовані на вирішення справи, а не просто “знайти щось та заборонити за будь-яких умов”.

 

При ідеальному проведенні IV етапу для 11-х класів можна провести в серпні олімпіади і для усіх інших класів, оскільки, по-перше, не можна відривати одні класи від інших, в нас усі учасники олімпіад рівно важливі, по-друге, для усіх інших класів немає проблеми вступу в виш в серпні і тому цілком придатний для проведення заключного етапу.

 

Чому я саме зараз б’ю на сполох? Бо при моєму спілкуванні з членами журі, я вже зрозумів, що більшість з них, бачачи ситуацію в країні та світі, вже планують на липень-серпень повноцінний відпочинок. Може так статися, що й батьки випускників і самі діти також перед важким навчальним роком в університеті планують кудись поїхати, і будуть праві в цьому виборі. Тому бажано вже зараз визначити перспективи проведення IV етапів олімпіад та заздалегідь усіх попередити – учасників, організаторів, журі. 

 

І нарешті останнє, скоро буде призначений новий міністр, що очолить МОН. Не думаю, що для нього першочерговим стане питання саме олімпіад, але ми бачимо, що відтягувати це питання вже немає куди. Тому прошу підтримки громадської думки в переконанні, що тут треба приймати рішення, звичайно, що якщо моя думка є слушною. На зараз лише новий міністр може та має приймати це важливе та принципове рішення. 

 

Якщо я неправий, і ви вважаєте, що здоров’я дітей тут є набагато більш важливим за олімпіади, то просто треба подумати – чи варто їх тоді пускати на ЗНО, в транспорт, в магазини та парки. І взагалі чи варто у вересні віддавати їх у школи та виші…

 

Слава Україні!!!

Героям Слава!!!

Юля

    7 коментарів

    Михаил Оприлюднено22:05 - 12.06.2020

    Насколько я помню, министерство образования высказалось при отмене олимпиад однозначно – что это очень положительный шаг, потому что получается большее равенство детей, и не будет “блатных” олимпиадчиков-коррупционеров 🙂
    (пересказал своими словами)
    Так что, похоже вопрос в том, будут ли олимпиады ВООБЩЕ.
    И потом – это же какая экономия на (не)проведении олимпиад. МВФ одобрит 🙂

    N.B. Оприлюднено22:24 - 12.06.2020

    Дякую за цікаві роздуми! Вважаю, що не зовсім економічно доречним проведення ІV етапу спочатку для 11 класу, а потім для всіх інших. Можна одразу в ці строки , про які ви писали, провести ІV етап одразу для 10 та 11 класів. Чому і для 10-х? Про це у вас вже десь тут писали: в нас повинен бути якийсь «запасний варіант» для наступного року- ніхто не знає, що буде з пандемію, наприклад, восени. Чи зможемо ми нормально провести І та ІІ етапи олімпіад вже наступного 2020-2021 навчального року??? Кого будемо виводити на міжнародний рівень у наступному році? Дуже багато питань. Тому вважаю доцільним проведення ІV етапу олімпіад для 10 та 11 класів хоча б з цих предметів, де є офіційні міжнародні олімпіади. Обов‘язково повинна бути «зміна»! Так, друга половина липня – початок серпня – дуже непогані терміни проведення. Так, вважаю, що проблему потрібно вирішувати негайно, поки, дійсно, всі не роз‘їхались!

      Богдан Рубльов Оприлюднено23:24 - 12.06.2020

      Тут питання коли поодинокі камінці перетворюються в купу, для мене очевидно, що слід проводити 4 етап для усіх паралелей, але з чогось слід почати

        N.B. Оприлюднено05:22 - 13.06.2020

        Теж згоден, що треба для всіх паралелей проводити- це більш справедливо для всіх, хто готувався. А що це таке – серйозно готуватись та готувати – я знаю. І причому тут «блатные олимпиадники- коррупционеры» – це я не до ваших слів – невже серед представників точних наук таке є? Дуже сумніваюсь… Але не будемо на це звертати уваги… Але якщо запропонувати спочатку провести в 11 класі, а потім для всіх інших – ну, не знаю, як це можна організувати з місцями проведення та фінансуванням,це якийсь «дубль два». При нинішньому стані – якщо МОН погодиться провести ІV етап тільки для 11 класів, то на цьому все в цьому році і закінчиться- для них це більш «смачна» пропозиція. Вважаю, що повинна в нинішньому стані бути «золота середина», а то є «шанс» в наступному році залишитись «ні з чим та ні з ким», буде «пустота», на превеликий жаль (((

    Іван Оприлюднено08:32 - 13.06.2020

    Питання корупціонерів-математиків можна вирішити зважаючи на те, що проведення останнього етапу захисту робіт МАН не відмінено, а у МАНі є доволі розмиті критерії оцінювання (наприклад, критерії актуальність роботи та елементи наукової новизни потребують розуміння “процесів”, що відбуваються у сучасній науці, дослідження у якій переважно спираються на знання рівня вищої освіти, які наврядчи є зрозумілими для учасників ), тому корупція у МАНі теж можлива. Але призери МАНу теж отримують додаткові бали при вступі у ВНЗ.
    Також призове місце у МАНі не гарантує, що робота призера містить розв’язання складних задач.
    Можливо, краще подумати про фінансування 4 етапу. Якщо я помиляюсь або песимізую ситуацію, виправте мене. Держава навряд чи надасть кошти на проведення 4 етапу, оскільки у нашій державі і так криза, а гроші на її часткове подолання беруть, наприклад, з фінансування освітньої галузі. Також держава навряд чи дозволить проводити 4 етап при доволі високій платі за участь у четвертому етапі, оскільки це порушує чиїсь права (наприклад тих, хто розуміє, що не зможе отримати призове місце на олімпіаді і тому платна участь у олімпіаді для них безглузда; або тих, родини яких з різних причин не можуть профінансувати участь своїх дітей). А проведення 4 етапу навряд чи цікавить когось окрім наближених до проведення 4 етапу, тому знайти спонсорів теж буде складнувато (багато бізнесів отримали значні втрати внаслідок карантину та коронавірусної кризи, а бізнес-спонсори математичних олімпіадних подій зазвичай мають на меті розвиток прикладної математики, якою 4 етап не є).

    Лариса Оприлюднено10:02 - 13.06.2020

    Шановний Богдане Владиславовичу! Те, що 4 етап олімпіади з математики має відбутися ніколи не викликало і зараз не ивкликає сумнівів у дійсно зацікавлених (учнів-учасників, їхніх батьків, математичної спільноти). Тому питання зараз не в тому, проводити чи ні, а в тому, як переконати керівництво МОН в необхідності та можливості організації цього етапу. Наведені Вами аргументи цілком слушні. Тепер треба їх у переконливій формі донести до чиновників МОН. Знаю, що це буде непросто. Тому варто спробувати різні шляхи: і публічну дискусію в ЗМІ і соцмережах, і колективне звернення учасників та батьків, і неформальні контакти авторитетних представників математичної спільноти з МОН та іншими урядовими структурами. Все, що зможуть зробити батьки учасників, ми зробимо. Головне, щоб оргкомітет 4 етапу олімпіади тримав нас в курсі справ.

    Ольга Оприлюднено19:57 - 13.06.2020

    2 этапа – дорого и сложно в организации. Даже просто поселить в сентябре детей и учителей во время учебного года будет непросто. Мне кажется, что стоит провести очный этап для 10-11 классов ради формирования команды на ИМО. А для остальных провести онлайн 4 этап. Цена вопроса для 10-11 классов при соблюдении всех эпидтребований и так достаточно не дешево. По сколько человек в комнате планировалось? Я помню варианты, когда на 4 этапе в комнате жило по 12 человек.
    Про МАН согласна – лично знаю случаи, когда реально работы писались кандидатами наук и, даже без коррупции выигрывали Всеукраинский этап. Но у них один весомый аргумент – контрольные успели провести до карантина, а защита онлайн не вызывает проблем

    Напишіть відгук

    Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.

    Перейти до панелі інструментів