brand

Умови та розв’язання олімпіади з алгебри

Zarina

    49 коментарів

    влад Оприлюднено17:47 - 04.04.2020

    Дуже приємно коли-бац!- і в задачі для 9 класу з’являється комплексне число,яке за програмою в 11

      хохо Оприлюднено18:20 - 04.04.2020

      це олімпіада, дєтка, а не контрольна робота за програмою

      Богдан Рубльов Оприлюднено19:05 - 04.04.2020

      На гуртках комплексні числа вивчають набагато раніше ніж за програмою

    Денис Оприлюднено18:26 - 04.04.2020

    Шановні організатори!
    Перш за все хочу подякувати за олімпіаду!
    Дозвольте запропонувати інше рішення задачі 5 для 7 класу, згідно з яким максимальна кількість пасажирів в автобусі буде дорівнювати 48.
    Якщо на перших 4-х зупинках буде заходити по 10 пасажирів, а на 5-й вийде 1 і зайде 9, то в автобусі поїде до наступної зупинки 48 пасажирів. Після цього на всіх наступних зупинках випускаємо тих, для кого ця зупинка є 5-ю, і запускаємо стільки людей, щоб сумарна кількість тих, хто вийшов і зайшов, була 10. Таким чином, автобус не буде порожнім протягом всього маршруту, а максимальна кількість пасажирів в ньому буде дорівнювати 48.
    Детально рух пасажирів показав в таблиці за посиланням:
    https://mega.nz/file/QFcQyS5C#JvRe7VMoMSb7VMUnk5AtUTeYtomKaBpJNJXKCaLX2nk
    Дякую!

      Богдан Рубльов Оприлюднено19:04 - 04.04.2020

      Це означає лише одне. Ви відтворили слово в слово розв’язання з джерела в інтернеті. Тому можу сподіватися, що й решту задач ви скоріше шукали в інтернеті, а не розв’язували. Ви змагаєтеся не з математики, а з пошукових систем. Усі роботи, де таке розв’язання, будуть анульовані. Це випадок, коли дається невірне розв’язання. По правильному розв’язання такі роботи відслідковувати набагато важче

        Денис Оприлюднено20:45 - 04.04.2020

        Шановний Богдане Владиславовичу!
        За всі олімпіади я жодного разу не скористався жодним джерелом, нічим, крім своїх знань (в тому числі отриманих й завдяки Вашим математичним заходам).
        Це моя принципова позиція, я дуже люблю математику і олімпіади для мене – це нагода перевірити свої можливості. Таблицю для наочності, і щоб проілюструвати своє рішення, я складав після того, як побачив опубліковані розв’язки. За потреби перевірити авторство і час можу вислати файл Excel. Задачі я не шукав ані під час, ані після олімпіади, тому мені не зрозуміло, як мої особисті формулювання можуть співпадати з джерелами в інтернеті.
        Сподіваюсь, Ви об’єктивно розберетесь у ситуації.
        Дякую!
        З повагою, Денис Терещенко

          Богдан Рубльов Оприлюднено21:33 - 04.04.2020

          Мені показати джерело, де була ця задача, і слово в слово наведене розв’язання? Навіщо? Я надто багато вже в олімпіадах, зустрічав усі ситуації…

            Денис Оприлюднено23:19 - 04.04.2020

            Шановний Богдане Владиславовичу!
            Я знаю, що у Вас величезний досвід в олімпіадах, тому й сподіваюсь на об’єктивний розгляд.
            Я не списував і ніякими джерелами не користувався. Звернення до організаторів в цій темі написав, тому що після публікації розв’язків подумав, що в розв’язок цієї задачі на сайті могла закрастись помилка. На апеляцію не збирався подавати принципово за жодною онлайн-олімпіадою, так як розумію все навантаження, яке лежить на журі, і для мене в цих олімпіадах важливо не отримати певний бал, а саме перевірити себе.
            Прикро, що дана ситуація призвела до сумнівів в моїй чесності. Якщо для встановлення істини буде потрібно, я готовий до будь-яких перевірок.
            Дякую!
            З повагою, Денис Терещенко

      А. И. В. Оприлюднено07:03 - 05.04.2020

      На последней остановке тоже должно выйти десять человек.

        С.Т.В. Оприлюднено19:35 - 08.04.2020

        Выйти 10 на последней остановке – это частный случай). Обычно конечную остановку штурмуют желающие занять сидячие места на следующий круг, иногда их выгоняют ;).
        По условиям задачи на каждой остановке должно войти/выйти 10.
        Если на последней зайдет 4, и выйдет 2+4, это не будет противоречить условиям задачи, так как ограничение только одно – не более 5 остановок.
        Тогда на каждой остановке войдет/выйдет ровно 10, а максимальное количество пассажиров – 48 )

          Богдан Рубльов Оприлюднено19:59 - 08.04.2020

          Та ще на початковій можуть зайти 200 вийти (-190), то разом зайдуть вийдуть 200-190=10, тому 48 – це явно замала відповідь…

            Т.В. Оприлюднено20:52 - 08.04.2020

            Если зайдут 200, выйдут 190, то зайдут/выйдут 390, что явно больше 10 ))
            Если выйдут (-190), то тогда задача уже не о людях ))
            Но, согласитесь, решение с 4 на последней остановке не противоречит условиям :)))

            Богдан Рубльов Оприлюднено21:38 - 08.04.2020

            В наведеному мною так само легко не побачити жодної суперечності з умовою, якщо докласти зусиль, як кожного разу вам це вдається в своїй інтерпретації. Тому процитую деякого мовою оригіналу: “Но, согласитесь”

    Юрій Івко Оприлюднено18:50 - 04.04.2020

    Вибачте але в 5 задачі за 7 клас, питається скільки максимум чоловік могло бути протягома руху. Але в розв’язку там кажеться що після 6 зупинки максимум зайде 50 вийде а вийти мінімум 10, це так. Звідки тут вивод, що максимум протягом руху могло бути 40, але ви тільки-що сказали, що зайде максимум 50, і вони були протягом руху. Чому ми рахуєм тільки після 6 зупинки, і чому тоді коли декільком людям треба вийти. І насправді 50 не підійде тому-що, якщо зайде 50 чолоквік на 5 зупинках, то оскільки виодит повинно максимум 10, то буде момент коли автобус був порожній. А для 48 є приклад. 49 не може бути оскільки кількість людей в автобусі завжди парна, бо сума людей, ща заходять і виходять 10. Тому я не розумію чому правильна відповідь 40. Якщо я помиляюсь, будь-ласка виправте мене.

    Івко Юрій 7 клас

    А. И. В. Оприлюднено21:56 - 04.04.2020

    Анекдот вспомнил. Сидят, значит, биолог, физик и математик. Наблюдают за каким-то домом. В дом заходят два человека. Проходит какое-то время, и выходят из дома уже трое.
    Биолог говорит: “Очевидно, они размножились”.
    Физик: “Нет, просто наши измерения были неточными”.
    Математик: “Если в дом войдёт ещё один человек, то дом будет пуст”.

    Світлана Оприлюднено00:46 - 05.04.2020

    Скажіть, будь ласка, якщо для четвертого класу в третьому завданні була вказана одна умова, а зараз у відповіді забрали частку “не” і вийшло інше формулювання, як буде оцінюватись це завдання?

    Світлана Оприлюднено00:49 - 05.04.2020

    Також прохання більш детально надати розв’язок першого завдання для четвертого класу, зокрема пояснити, звідки взялись числа 118, 111 тощо. Дякую!

    TG Оприлюднено02:55 - 05.04.2020

    Спасибо! Поржал от души, надо будет добавить себе в коллекцию…

    П.С. В теор.физе вся КТП (квантовая теория поля) строится на логике последнего персонажа, так что возможны вариации…

      А. И. В. Оприлюднено09:05 - 05.04.2020

      Пьяный физик отдыхает на скамейке, прикрывшись учебником “Теория поля”. К нему подходит прохожий и говорит:
      – Агроном, а нажрался как физик.

    Mathtron Оприлюднено07:09 - 05.04.2020

    Постой, автобУс, не стучите, колёса;
    Кондуктор, нажми на тормоза.
    Я в алгебре родной
    С последней остановкой
    Спешу разобраться к двум часам…

    глеб Оприлюднено10:20 - 05.04.2020

    А на який рівень орієнтувалися завдання (просто цікаво)?

    глеб Оприлюднено11:33 - 05.04.2020

    якого рівня завдання?

    влад Оприлюднено11:43 - 05.04.2020

    і

    Людмила Оприлюднено12:59 - 05.04.2020

    7 клас Задача 5: в умові чітко не вказано, що на останній зупинці автобус має залишитися порожнім. Оскільки в нашому місті практично всі автобусні та тролейбусні маршрти мають кільцевий рух, а на “останній” зупинці завжди частина пасажирів виходить, а нові пасажири заходять, то дитина розв’язувала задачу виходячи із власного досвіту руху автобусів в місті та відповідно не розв’язала з додатковою умовою, що після останньої зупинки мають вийти всі пасажири. Оскільки в умові не було чітко вказано правило повного звільнення автобуса на останній зупинці, прошу врахувати і такі варіанти відповіді.

      А. И. В. Оприлюднено13:56 - 05.04.2020

      1. Сколько будет 2+2? Правильный вариант 4, а не 11, а тому, кто скажет “11, мне привычнее в троичной системе считать”, можно смело перестать задавать какие-либо вопросы.
      2. Вас, наверное, не зря просят читать обсуждение под постом на matholymp.com.ua?
      3. Если бы это было кольцевое движение, в условии ни за что не упомянули бы слово “последняя остановка”.

      Богдан Рубльов Оприлюднено19:48 - 05.04.2020

      Я думаю, тоді при прив’язці до конкретного міста та ситуації, правильна відповідь 10, бо із-за коронавірусу більше не можна

    влад Оприлюднено15:04 - 05.04.2020

    на який етап олімпіади орієнтувалися завдання?

    влад Оприлюднено15:39 - 05.04.2020

    на який етап олімпіади орієнтуються завдання?

    Анна Оприлюднено16:41 - 05.04.2020

    Дуже вдячна за таку можливість під час карантину. Стосовно задачі за 7 клас. Прочитавши відгуки зайшла подивитись, що писав мій син. В нього відповідь 48, але Олімпіаду він писав без гаджетів, лише з калькулятором. Сумніватись в тому , що він вирішив її сам взагалі не можу. Можливо колись читав подібну задачу і вирішив її за аналогією- можливо. Але в його чесності сумнівів точно не має. Народного всім дня

    А. И. В. Оприлюднено16:42 - 05.04.2020

    Я ничего не пропустил? Результаты геометрии ещё не выкладывали?

    влад Оприлюднено18:59 - 05.04.2020

    чому коментар не відображається?

    вла Оприлюднено19:00 - 05.04.2020

    чому коментар не відображається?

    назар Оприлюднено19:11 - 05.04.2020

    на який рівень орієнтуються завдання?

    Федір П Оприлюднено21:10 - 05.04.2020

    А зарахували б? )))

    Богдан РубльовОприлюднено19:48 – 05.04.2020
    Я думаю, тоді при прив’язці до конкретного міста та ситуації, правильна відповідь 10, бо із-за коронавірусу більше не можна

    Федір П Оприлюднено21:15 - 05.04.2020

    а калькуляторы разрешены были? какой модели калькулятор? 🙂 электроника 62?

    глеб Оприлюднено09:45 - 06.04.2020

    Скажіть, будь-ласка, хоч тут- на який рівень орієнтуються завдання цих олімпіад? Згоден,що ол. з т.ч. була розрахована на 3 етап.Але з геометрії та алгебри це був десь 4 етап для 10-11 класів. Тож що чекати у комбінаторіці?

      Богдан Рубльов Оприлюднено09:47 - 06.04.2020

      3-4 етапи

    Артем Оприлюднено13:40 - 06.04.2020

    Добрий день, шановні організатори!

    Я лише сьогодні подивився розв’язки й обговорення, і хотів би знову підняти питання про задачу 5 для 7 класу. В мене також відповідь у задачі вийшла 48, хоч і розв’язок не такий, який навів Денис. Я також принципово не шукаю задач в інтернеті на олімпідах, і завжди отримую свої результати лише законним шляхом. Тому я би хотів поцікавитися, що не так з розв’язком з відповіддю 48. Якщо він неправильний, то роз’ясніть, будь ласка, чому. Якщо ж він правильний, то перегляньте, будь ласка, ваше рішення на рахунок ануляції робіт з таким розв’язком.
    Дякую наперед,
    З повагою, Шелестов Артем.

      Богдан Рубльов Оприлюднено15:27 - 06.04.2020

      а що не правильно в наведеному розв’язанні?

        Артем Оприлюднено16:36 - 06.04.2020

        Наведене розв’язання є одним із можливих випадків, але, оскільки в задачі питання було в тому, щоб знайти максимальну кількість й існує випадок з більшою кількістю пасажирів, то, напевне, він має бути правильним, чи не так? А те, що більше ніж 48 бути не може, було доведено і в моїй роботі, і вже тут, в коментарях.

          Богдан Рубльов Оприлюднено22:06 - 06.04.2020

          Що не правильно в наведеному розв’язанні? Воно або правильне і тоді відповідь 40 правильна, або не правильне, тоді і відповідь може бути іншою. Що неправильно в наведеному розв’язанні?

    Михайло Оприлюднено22:25 - 06.04.2020

    Для всіх тих, хто досі не розуміє чому в задачі про автобус, не зможе бути відповідь більше 40: У всіх ваших прикладах понад 40 пасажирів в першій частині руху і ви навіть не задумувалися, чому за таких умов в другій частині руху всі умови можуть зберегтися.
    А тепер, на одинадцятій зупинці вийшло 10 людей, ці люди могли зайти не раніше шостої зупинки, отже між шостую та одинадцятою зупинками зайшло в автобус принаймні десять людей, а значить вийшло не більше 60-10=п’ятидесяти. Таким чином між шостою та одинадцятою зупинками різниця тих, які вийшли, і тих, які зайшли не більше сорока, а значить до шостої зупинки не могло їхати понад сорок людей!

    Оксана Оприлюднено17:12 - 20.04.2020

    7 клас Задача 5: в моєї дитини теж відповідь 48. Жодним джерелом додатковим дитина не користувалась, ні підручниками, ні тим більше Інтернетом. Він чесно писав всі олімпіади, я допомагала лише в оформленні технічному робіт. Сподіваюсь, що журі розбереться, хто списував, а хто виконував сам і належно оцінить старання дітей.

    Валентин Оприлюднено10:46 - 27.04.2020

    Добрый день,
    а результаов олимпиады по алгебре, 4 кл, еще нет?

    Напишіть відгук

    Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.

    Перейти до панелі інструментів