З 11 по 21 липня у Великобританії в невеличкому університетському містечку Бат проходила ювілейна 60-та Міжнародна математична олімпіада (ІМО). Спочатку про результати українців і не лише їх, які кожний може знайти на офіційному сайті ІМО: https://www.imo-official.org/ Так само там можна знайти і іншу статистику, при бажанні з нею ознайомитися.
Країна | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Сума | Місце | З | С | Б | П |
Китай | 40 | 41 | 27 | 41 | 42 | 36 | 227 | 1 | 6 | 0 | 0 | 0 |
США | 42 | 40 | 26 | 42 | 42 | 35 | 227 | 1 | 6 | 0 | 0 | 0 |
Корея | 42 | 39 | 31 | 42 | 42 | 30 | 226 | 3 | 6 | 0 | 0 | 0 |
КНДР | 41 | 41 | 17 | 42 | 42 | 4 | 187 | 4 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Таїланд | 42 | 35 | 5 | 42 | 40 | 21 | 185 | 5 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Росія | 39 | 40 | 17 | 35 | 42 | 6 | 179 | 6 | 2 | 4 | 0 | 0 |
В’єтнам | 39 | 31 | 10 | 40 | 42 | 15 | 177 | 7 | 2 | 4 | 0 | 0 |
Сінгапур | 42 | 30 | 13 | 40 | 42 | 7 | 174 | 8 | 2 | 4 | 0 | 0 |
Сербія | 42 | 26 | 19 | 31 | 37 | 16 | 171 | 9 | 3 | 1 | 2 | 0 |
Польща | 42 | 28 | 9 | 40 | 42 | 7 | 168 | 10 | 1 | 3 | 2 | 0 |
Угорщина | 41 | 19 | 14 | 42 | 42 | 7 | 165 | 11 | 1 | 3 | 2 | 0 |
Україна | 42 | 33 | 5 | 42 | 40 | 3 | 165 | 11 | 1 | 4 | 1 | 0 |
Японія | 42 | 32 | 8 | 31 | 42 | 7 | 162 | 13 | 2 | 2 | 2 | 0 |
Індонезія | 40 | 38 | 1 | 40 | 35 | 6 | 160 | 14 | 1 | 4 | 1 | 0 |
Ізраїль | 42 | 19 | 18 | 34 | 42 | 1 | 156 | 15 | 1 | 3 | 2 | 0 |
Індія | 42 | 32 | 7 | 41 | 33 | 1 | 156 | 15 | 1 | 4 | 0 | 1 |
Румунія | 42 | 30 | 7 | 42 | 32 | 2 | 155 | 17 | 1 | 2 | 3 | 0 |
Австралія | 42 | 28 | 13 | 37 | 33 | 1 | 154 | 18 | 2 | 1 | 3 | 0 |
Болгарія | 42 | 37 | 2 | 34 | 37 | 0 | 152 | 19 | 0 | 5 | 1 | 0 |
Великобританія | 39 | 31 | 2 | 33 | 37 | 7 | 149 | 20 | 1 | 2 | 3 | 0 |
Тайвань | 40 | 21 | 7 | 39 | 34 | 7 | 148 | 21 | 1 | 2 | 3 | 0 |
Казахстан | 41 | 39 | 1 | 42 | 22 | 1 | 146 | 22 | 0 | 2 | 4 | 0 |
Іран | 35 | 38 | 3 | 40 | 27 | 2 | 145 | 23 | 1 | 2 | 3 | 0 |
Канада | 42 | 16 | 3 | 39 | 42 | 2 | 144 | 24 | 1 | 1 | 4 | 0 |
Франція | 41 | 9 | 15 | 39 | 38 | 0 | 142 | 25 | 0 | 2 | 4 | 0 |
Загальне 11-те місце (очевидно, що по розподілу нагород ми показали кращий за Угорщину результат) можливо і не вражає у порівнянні з минулорічним 4-м місцем, але є дуже і дуже гарним здобутком. Вже декілька років поспіль ми пишаємося нашими учасниками за їхні стабільні результати по 1–2 та 4–5 задачам. Ця стабільність – запорука командного успіху та високого місця. Дякуємо усім нашим олімпійцям. Але все ж таки слід зазначити, що загалом майже кожний наш учасник міг показати трохи кращий результат, бо текст був як раз наче налаштований саме для нашої команди. Але хвилювання та абсолютно неадекватна координація по деяких задачах трохи спотворили справжні результати. Хоча, слід зазначити, що до багатьох інших країн координатори ставилися не менш жорстко. То було дивно у порівнянні з минулими роками, де координатори принаймні намагалися дослухатися до альтернативних розв’язань та просувань. Але вже нічого зараз не поробиш. Треба вчитися писати повні розв’язання та не втрачати бали на дрібницях.
В особистому заліку наші учасники вибороли 1 золоту, 4 срібні та 1 бронзову медаль. Гарною традицією, що жодний з наших учасників не провалився, хіба що від Олеся та від Федора ми очікували трохи більшу кількість балів. Але загалом, ми дуже раді остаточному результатові. Наводимо бали усіх наших учасників з того самого офіційного сайту.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Сума | Місце | Нагорода | |
Fedir Yudin | 7 | 6 | 3 | 7 | 7 | 1 | 31 | 48 | Золота медаль |
Oleksandr Voitovych | 7 | 7 | 0 | 7 | 7 | 2 | 30 | 53 | Срібна медаль |
Vadym Koval | 7 | 7 | 1 | 7 | 7 | 0 | 29 | 55 | Срібна медаль |
Volodymyr Fedynyak | 7 | 7 | 1 | 7 | 7 | 0 | 29 | 55 | Срібна медаль |
Marko Khasin | 7 | 5 | 0 | 7 | 7 | 0 | 26 | 122 | Срібна медаль |
Oles Holembovskyy | 7 | 1 | 0 | 7 | 5 | 0 | 20 | 245 | Бронзова медаль |
До інших здобутків нашої команди. Слід зазначити, що в шортлист потрапила лише 1 українська задача з 6, які ми посилали. При цьому вона не просто була в шортлисті, як то часто відбувалося раніше, а ще й потрапила в текст олімпіади. Це трапилося 4-й чи 5-й раз за усі часи. Вітаємо автора задачі Антона Тригуба та усю українську математичну спільноту з цим здобутком.
І на завершення про враження від олімпіади – вони загалом супер негативні. Більш бездарно організованої олімпіади за останні 10 років не можна й пригадати. Суцільна некомпетентність та не бажання щось покращити. Суцільне очікування чогось, то автобусів (до 5–6 годин), то початку відкриття (1,5–2 години), то черги на харчування, тощо. Як сказав українець, що давно там проживає – національні риси англійців – ні на що не скаржитися і з насолодою стояти в чергах… Детальніше, я думаю, ми ще поділимося своїми враженнями в наступних публікаціях на сайті і не лише присвячених ІМО.
Так само вже вкотре комісія, що складає шортлист, виявилася абсолютно некомпетентною. На наше чергове обурення (багато лідерів країн підтримують цю думку і вона є спільною), керівники ІМО почали щось придумувати щодо змін до цього підходу. Побачимо, які зміни будуть пропонуватися, бо використання теперішнього шортлиста за його прямим призначенням стає дуже складною справою.
І на завершення, дуже хотів подякувати усім, хто підготував дітей до цих перемог, їхніх вчителів та керівників гуртків, усіх родичів та просто небайдужих, хто вболівав. Усім-усім велика подяка і прохання так само і надалі працювати зі своїми учнями.
Від себе особисто хочу подякувати і керівників МОНу, за належну організацію поїздки наших учасників на ІМО–2019. І особисто керівника команди Андрія Панькова, який зробив перебування нашої команди на олімпіаді доволі різноманітним. Дуже в цьому йому допоміг наш чудовий гід Олексій Мельник, який свого часу навчався в ПНЛ № 145, а зараз є студентом Оксфорда. Це хіба не єдиний плюс від команди України до організаторів олімпіади.
І звичайно усі дуже вдячні команді спостерігачів від України – Андрію Анікушину, Юлії Кравченко та Арсенію Ніколаєву. Вони і при спілкуванні з колегами, координаторами, організаторами та учасниками олімпіади показали себе якнайкраще, підвищували повагу та авторитет України в математичному світі. Так само самовіддано боролися за кожний бал нашого учасника. Зазначу, що за 3-тю задачу ті 3 бали для Юдіна ми отримали останні на олімпіаді, після 5 чи 6 сесій спорів та сперечань з координаторами, коли навколо зібралася чи не уся комісія. Якби вони поставили як і планували 2 бали, а наші спостерігачі відстоювали більший бал, то самі бачите, які зміни могли відбутися в підсумкових результатах олімпіади.
СЛАВА УКРАЇНІ!
Напишіть відгук