brand

Правила проведення відбору команди Києва на IV етап Всеукраїнської олімпіади з математики

Правила проведення відбору команди Києва на IV етап Всеукраїнської олімпіади з математики

Нагадую, що відбір команди Києва на IV етап проводиться згідно з правилами та принципами, що були затверджені свого часу на засіданні журі міської олімпіади.

Там було прийняте правило, що зміни можуть вноситися на черговому засіданні журі поточної міської олімпіади. Минулого року внаслідок збільшення кількості учасників Київської міської олімпіади, а тому й збільшення кількості І та ІІ місць в кожній паралелі, була змінена норма про автоматичну участь у відборі І та ІІ місць з 8–11 класів. Ця зміна себе цілком виправдала.

Цього року виник певний момент різночитання одного з пунктів цих правил, а саме:

Учасник, що забезпечив собі місце в команді незалежно від результатів виступу, може виступати за будь-який (один) клас. При цьому учасника зараховують у склад команди за його справжній клас.

Для мене очевидним було читання цього пункту, як “справжній клас” – це клас, за який учень виборов місце в команді минулого року. Так цього року Юдін навчається в 10 класі, але минулого року він виборов І місце на IV етапі, виступаючи за 11-й клас. Тому ми/я автоматично проголосив, що він займає одне з місць за 11-й клас. Це викликало певні заперечення серед інших членів журі та зацікавлених осіб, і то є природно. Але слід зауважити, що ці питання слід було своєчасно ставити на обговорення на засіданнях журі, які проводилися 3 рази протягом міської олімпіади.

Нагадаю зараз ще один абзац з цих Правил проведення:

Даний Порядок проведення чинний при діючому Положенні про проведення Всеукраїнських олімпіад. Всі зміни в Порядок проведення вносяться на засіданнях журі Київської міської олімпіади.
Порядок проведення вступає в силу з усіма внесеними змінами по завершенню заключного засідання журі.

Я думаю, що при виникненні такої суперечності її слід оговорити, бо ми завжди все намагаємося робити максимально прозоро та відкрито. Очевидно, що це краще було обговорити раніше, але й зараз може зібратися небайдуже журі. Усі, хто має бажання висловити свою думку може написати тут в коментарях (згадати прецеденти, приклади з минулих років, тощо). Остаточне рішення буде прийняте на заключному засіданні журі після апеляції 3 туру 19 лютого 2019 року. Прошу усіх небайдужих прибути на це засідання.

Наголошую на завершення яке питання буде обговорене. Визначити відповідно до цих Правил проведення за який клас вважати участь пана Юдіна, і прописати цю норму більш чітко, щоб надалі це не викликало запитань саме з цього приводу. Бо інші запитання все одно ще виникнуть, бо “таке життя”.

СЛАВА УКРАЇНІ!!!
ГЕРОЯМ СЛАВА!!!

Alisa

    24 коментарі

    Игорь Оприлюднено9:15 pm - Лют 4, 2019

    Прецедент в ближайшем прошлом был только 1 и это Антон Тригуб. Он так же как сейчас Федор выиграл межнар в 9 классе и выступал в 10 классе за 11 и при этом в 10 классе в том году было 2 обязательных места.
    Я понимаю одиннадцатиклассников которые хотят получить места на 4 этапе для них это влияет на возможности выбора ВУЗа.
    Однако мне кажется логично определять класс по параллели в которой участник выступает, количество первых мест на 4 этапе ограниченно и если сейчас все пойдут в параллель 11 классов то количество мест команды Киева на следующий год будет иметь тенденцию к уменьшению, что не в интересах тех кто будет выпускаться в следующем году. С точки зрения интересов команды на 4 этап должны поехать сильнейшие из разных параллелей без перекосов в пользу старших классов.

      Богдан Рубльов Оприлюднено9:27 pm - Лют 4, 2019

      Ви не зовсім праві, коли він був у 10 класі ми попросили його прийняти участь в інтернет-олімпіаді, яку він, очевидно, виграв. Після цього він взагалі не займав ніякого місця в команді в жодній паралелі. Я спеціально дивився…

        Богдан Рубльов Оприлюднено9:31 pm - Лют 4, 2019

        Ось цитата з того року:
        Загалом команда Києва має складатись з 14 учасників: 9 за другим рейтингом, 2 за перші місця на минулорічному IV етапі, 3 за інтернет-олімпіаду. Вже місце в команді собі забезпечили:
        Тригуб Антон (ІМО, 1 місце минулорічного IV етапу та інтернет-олімпіада), 10 клас;
        Скибицький Микита (відбір на ІМО та інтернет-олімпіада), 11 клас;
        Пушкін Денис (інтернет-олімпіада), 11 клас;
        Ківва Ярослав (відбір на ІМО), 11 клас.
        Більш детально з правилами відбору на IV етап можна почитати тут на сайті. Тому я скажу лише про нюанси. Із обов’язкових місць в паралелях зайнятим є тільки 1 місце в 11 класі. Тому в команду потрапить точно ще 1 представник 11 класу та по 2 представника 8—10 класів. На 3 місця поза цим в рівній мірі претендують учасники з кожної паралелі.

        Игорь Оприлюднено9:32 pm - Лют 4, 2019

        Прошу прощения, сделал неверные выводы, на основе файла отбора за 16 год. Однако если посмотреть то самый “слабый” 11 классник команды Киева в том году взял “последнее” серебро в своем потоке и самый “слабый” 10 класник взял “последнее” серебро в своем потоке. Если бы распределение было другим, то команда Киева автоматически “обменяла” одно серебро на бронзу.
        Я не считаю что решение может быть единственно верным, но поскольку в каком то смысле являюсь “заинтересованным” лицом решил высказать свой взгляд на “проблему”.

          Богдан Рубльов Оприлюднено9:44 pm - Лют 4, 2019

          я й хочу, щоб усі висловилися без образ, бо дійсно виникло питання, яке для мене було очевидним. Але дійсно прописане формально, як я навів… Ця байдужість протягом заходів і породжує такі питання. що не обговорювалися своєчасно. Тут, як на мене, краще пізно, ніж ніколи. Тому журі має право приймати рішення в межах своїх повноважень. Зараз саме така ситуація…

      Алексей Оприлюднено11:31 pm - Лют 4, 2019

      В ближайшем прошлом также была аналогичная ситуация с Арсением Николаевым, которого как раз считали за 10 клас, хотя всеукр годом ранее он писал за 11. Он попал на отбор на межнар, именно потому что в 9 классе писал всеукр за 11, как и Федор. И его дополнительное место считалось именно за 10: Ніколаєв Арсеній (10 клас, учасник відбору на ІМО).

    Mykhailo Оприлюднено1:27 am - Лют 5, 2019

    Итак, имеем задачу: Нынешний 10-классник F занял 1 место на ВсеУкре 2018 за 11 класс и обеспечил себе место в команде Киева на ВсеУкр 2019 года. В этом году F собирается снова выступать за 11 класс. Ограничение: в команде Киева должно быть минимум по 2 человека из 8, 9, 10 и 11 классов.
    Требуется выбрать один из вариантов:
    1) уменьшать обязательную квоту 10 класса – т.к на текущий момент F учится в 10 классе.
    2) уменьшать обязательную квоту 11 класса – т.к. F на прошлом ВсеУре занял 1 место за 11 класс.
    ИМХО, следует выбрать вариант 2.
    Аргумент А.
    Теоретически может случится, что 10-классники в общем зачете не войдут в первые 9 мест. Тогда оставшееся одно место будет отдано лучшему из 10-классников. Второе место в квоте по 10-му классу будет считаться занятым учеником F. Но на самом деле F будет выступать за 11 класс и де-факто на ВсеУкре команду Киева в этом случае будет представлять один (!) 10-классник. Это может негативно сказаться на рейтинге Киева на следующий год.
    Аргумент Б.
    Допустим принимается вариант 1. И в ближайшие году появляется сверхталантливый 6-классник и он в 6 классе занимает 1 место за 8 класс на ВсеУкре. Тогда на следующий год он обеспечит себе место в команде Киева. Возникнет коллизия: согласно правилу Варианта 1 его нужно вычитать из квоты по тому классу, в котором он реально учится. Он реально учится в 7 классе, а квота на 7 класс не предусмотрена. Правило невыполнимо!

      Игорь Оприлюднено9:47 am - Лют 5, 2019

      Согласен, мне кажется, что нужно отталкиваться от того что “нужно получить”, а не пытаться идти на поводу у тех кто считает “себя обманутым”. Нужно получить сильную команду в каждой параллели. Выступаешь за 11 считаешься 11 классником без каких либо поблажек и не важно в каком классе ты учишься. Да талантливые 9, 10 классники забирают места 11 классников из года в год, но так происходит не только в Киеве и не только в олимпиадах по математике, это приводит к тому что параллель 10 класса обычно слабее и уменьшать количество участников в ней не выгодно, поскольку получить баллы для команды там проще. При этом если придерживаться интересов команды то в долгосрочной перспективе это будет выгоднее для всех параллелей.

        Человек Оприлюднено12:35 pm - Лют 5, 2019

        Команда 11 класса выгодна для Киева в большем размере по крайней мере потому,что так увеличивается потенциальное количество участников на отборах на Международную олимпиаду от Киева. Не факт, что человек, написавший отборы хуже первого по списку, выступает хуже на Всеукраинской олимпиаде. Да, рейтинг будет выше. Но те потенциальные участники в грядущем 11-м классе (сейчас в 10-м) и могут пострадать. Объясню почему. Если Наумец решит учавствовать за 11 класс и получит 1-е место, то квота сильных 10-классников уменьшится, тем самым не дав им шанс выступить на отборах. Палка о двух концах, но я лично считаю, что Юдин должен занимать место 10-го класса. Лично моё субъективное мнение.

      Учасник Оприлюднено7:33 pm - Лют 5, 2019

      А з чого ви взяли, що 10класник, який не зміг потрапити до загального рейтингу, посяде вище місце, аніж 11класник, який написав вібір Києва краще за нього, але виявився пешим з тих, хто не потрапив на олімпіаду, наприклад? Дане питання є також суб‘єктивним, і враховуючи двох десятикласників, які автоматично їдуть на ВсеУкр, ця ситуаціє є набагато більш вірогідною, аніж те, що менше двох 11класників будуть знаходитися в топ-10.

        Mykhailo Оприлюднено11:48 pm - Лют 5, 2019

        Рассмотрим ситуацию:
        В общем зачете 11-классник А занял на отборах 9 место., а 10-классник Б – 10 место.
        Допустим сложилась такая ситуация, что если мы возьмем в команду участника А – то в ней будет четыре 11-классника и один 9-классник (и одно место в квоте 9-х классов окажется не заполненным). А если мы возьмем участника Б – то в команде будет три 11-классника и два 9-классника.
        Вопрос: Какое решение более выгодно для команды Киева с точки зрения перспектив (рейтинга) на следующий год?
        Обычно самые сильные 10-классники выступают за 11 класс. Поэтому конкуренция среди пишущих ВсеУкр за 10 класс намного меньше, чем среди тех, кто пишет за 11 класс. Т.е у участника Б больше шансов занять более высокое место за 10 класс, чем у участника А за 11 класс.
        Это мое мнение.

          Mykhailo Оприлюднено12:04 am - Лют 6, 2019

          сорри, опечатка
          “Если мы возьмем в команду участника А – то в ней будет четыре 11-классника и один 10-классник (и одно место в квоте 10-х классов окажется не заполненным). А если мы возьмем участника Б – то в команде будет три 11-классника и два 10-классника.”

            Богдан Рубльов Оприлюднено8:09 am - Лют 6, 2019

            Зазвичай на практиці ситуація така. Дійсно найкращі 10-класники Києва йдуть в паралель 11 класу на 4 етапі. Але наступні за ними миттєво кажуть, а чим це ми гірше, ми лише на трощки відстали на відборі (поняття трошки кожний оцінює за своїми межами- це і 1 бал, і 3-4 повні задачі) і так само йдуть писати за 11 клас. Прикладів можна анвести купу. найбільш наочний, це здається Казанін, який вперше (і в останнє) пробився в команду на Всеукр в паралелі 10 класу у 2015 році. Це була дуже потужна паралель Хотяїнцевої, Альохіної, тощо. Усі ці найсильніші учасники та учасниці пішли писати за 11 клас, Хотяїнцева врешті той рік виборола срібло ІМО, Алохіна стала 8-ю на відборі…, а той Казанін тупо разом з усіма пішов за 11-й клас і взагалі місця не взяв. В нас той рік не було жодного представника в 10 класі. Саме у той рік Київ втсратив 1-й рейтинг по областях. Отак і порахуйте рейтинг Києва та амбіції кожної нашої геніальної дитинки. і таких прикладів купа, коли не враховують наші поради, що краще вибороти 1 місце в 10 класі (і для Києва і для своєї подальшої долі наступного року), ніж мати низький ІІІ диплом за 11-й клас.

      Nikita Skybytskyi Оприлюднено9:04 pm - Лют 5, 2019

      Стосовно аргументу Б:

      Наскільки я собі розумію формалізацію обох варіантів трактувань правил, то вони наступні:
      1) справжній клас = максимум(мінімум(клас виступу на минулому всеукрі + 1, 11), 8)
      2) справжній клас = максимум(8, клас навчання)

      Зрозуміло, що максимум(x, 8) потрібен в обох трактуваннях правил, оскільки без нього:
      в 1) цей шестикласни_к_ця має зайнятий місце 9-го класу, це нелогічно
      в 2) цей шестикласни_к_ця має зайнятий місце 7-го класу, це неможливо

      Тому аргумент не валідний.

        Mykhailo Оприлюднено11:53 pm - Лют 5, 2019

        Если в прошлом году 6-классник выиграл ВсеУкр за 8 класс, то в этом году он доложен занять место 9-го класса. Так и есть! Почему это не логично? Очень даже логично.

          Nikita Skybytskyi Оприлюднено1:51 pm - Лют 6, 2019

          З яких логічних міркувань людина, яка вчиться у сьомому класі піде писати всеукр за 9-ий клас?

          Особисто я знаю наступні дві категорії людей які пишуть не за клас навчання:
          1) ті, хто пишуть за 8-ий (при цьому навчаючись у молодшому класі) бо за їхній клас немає всеукру;
          2) ті, хто пишуть за 11-ий (при цьому навчаючись у молодшому класі) бо хочуть потрапити на відбори на ІМО (тм) / на ІМО (тм).

          Постає питання: чи є сенс учневі 7-го класу, який може писати за 8-ий писати за 9-ий? Як на мене то жодного, адже місце він там (швидше за все) займе не вище ніж у 8-ому, а ніяких бонусів у плані відбору на ІМО (тм) немає. Саме тому я назвав відповідне рішення про видачу йому місця у 9-ому класі нелогічним.

    Игорь Оприлюднено9:17 pm - Лют 5, 2019

    Цитата из правил: “IV етап олімпіади проводять у паралелях 8, 9, 10 та 11-го класу. Від кожної з цих
    паралелей має бути відібрано не менше від двох або не менше від одного учня
    (основні місця паралелі) – залежно від поточного рейтингу команди Києва на IV етапі
    (якщо команда складається принаймні з 9 учасників, то по 2 місця, інакше – 1 місце). ”

    Предлагаю упростить задачу за команду Киева должны выступать минимум 2 человека за параллель 10 класса. Должен ли человек выступающий за 11 класс занимать одно из мест в 10 классе. Те кто говорят что должен объясните как вы собираетесь гарантировать положенных 2 человека за параллель 10 класса?

      Богдан Рубльов Оприлюднено9:27 pm - Лют 5, 2019

      Дякую учасникам за коректне висловлення думок. Як “аксакал” можу сказати, що все це ми вже проходили і багато разів, тобто підняття цих питань. Тому й виниклі оці правила проведення. За чинним Положенням про олімпіади відібрана команда (від 6 до 11 класів) має права повним складом піти писати за паралель 11 класу. Тому все треба вирішувати саме зараз.

        Mykhailo Оприлюднено11:24 pm - Лют 5, 2019

        Предлагаю добавить\изменить правила следующим образом:
        1) Если участник попал в сборную Киева, выиграв интернет-олимпиаду за класс N – то и ВсеУкр он обязан писать за класс N. Такой участник не уменьшает квоту класса N.
        2) Если участник попал в сборную Киева через отборы и эти отборы он писал за класс N – то и ВсеУкр он обязан писать за класс N.
        3) Если участник попал в сборную Киева, заняв первое место на ВсеУкре прошлого года за класс N – то в этом году он обязан писать ВсеУкр за класс N+1.
        Далее для п.3 выбрать один из двух вариантов:
        Вариант 1. Такой участник уменьшает общую квоту класса N+1.
        Вариант 2. Такой участник не уменьшает квоту класса N+1
        Основная идея: Не важно в каком классе учится участник. Важно за какой класс он выиграл отборы\интернет-олимпиаду\ВсеУкр.

          Богдан Рубльов Оприлюднено11:33 pm - Лют 5, 2019

          Ваша думка буде обговорюватися на засіданні в неділю разом з іншими вльтернативними. Але важелів “Всеукр він зобов’язаний писати за клас N” в нас немає. Я маю на увазі – законних важелів окрім усних домовленостей.

    Учасник Оприлюднено9:00 am - Лют 6, 2019

    Добрий день! Якщо учасник ВТЗ, запізниться на написання роботи, чи допустять його? На додатковий час не розраховує. Дякую!

      Игорь Оприлюднено10:50 am - Лют 6, 2019

      В правилах отбора этот момент описан отдельным разделом. Если коротко то “Учасник має право запізнитися щонайбільше на 3,5 години на тур і щонайбільше на
      15 хвилин на 5 жеребкування; інакше вважають, що він не з’явився. Учаснику не компенсують час написання роботи, зважаючи на його запізнення.”

    Игорь Оприлюднено3:55 pm - Лют 6, 2019

    Я чего-то не понимаю?

    “Учасник, що забезпечив собі місце в команді незалежно від результатів виступу, може виступати за будь-який (один) клас. При цьому учасника зараховують у склад команди за його справжній клас.”

    Еще раз – “може виступати за будь-який (один) клас”.

    И еще – “будь-який”.

    Может ли, исходя из этого пункта, скажем, девятиклассник выступать за восьмой класс? В тексте же не сказано, что “будь-який” – это “не меньше, чем” 🙂

      Богдан Рубльов Оприлюднено6:34 pm - Лют 6, 2019

      Учень 10 класу може виступати за будь-який клас. Але за Положенням про проведення олімпіад цей клас має бути не меншим ніж клас навчання дитини. Тому в менших класах має права виступати поза конкурсом. До речі, так і зробив один учасник 11 класу у 2 турі міської олімпіади, який непогано написав роботу за 7-й клас

    Напишіть відгук

    Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.

    Перейти до панелі інструментів