Виступ команди України на ІМО

З 6 по 16 липня в Гонконгу проходила 57-ма Міжнародна математична олімпіада (ІМО). Усі наші учасники повернулися з нагородами: Скибицький Нікіта та Пушкін Денис вибороли срібло, а Тригуб Антон, Ківва Ярослав, Сіліна Ольга та Нго Нгок Тхай Шон – бронзу. Звичайно могли виступити краще, тоді і команде місце було б значно кращим, але повторити той успіх, щоб стати найкращою командою в Європі не вдалося. Детальніше зі статистикою ІМО (індивідуальної, командної, по країнах по задачах тощо) можна почитати на офіційному сайті ІМО:



https://www.imo-official.org/year_info.aspx?year=2016

Вже 3 роки поспіль ми готуємо нашу команду протягом року на різних олімпіадах, турнірах, зборах. Не відмовимося ми від цієї практики й наступного навчального року. Якщо ви бачите, як покращити процес нашої підготовки, що слід поміняти чи додати – підказуйте нам, чекаємо на будь-які ваші зауваження та побажання.

Весь процес підготовки протягом року спирається на бажання учнів, самовіддану працю вчителів та керівників гуртків, а також на допомогу усіх небайдужих громадян та компаній. Основним нашим благодійником вже 2 роки поспіль є компанія Київстар. Поруч з нею ми отримуємо постійну підтримку від Благодійного фонду Леоніда Кучми «Україна», ІТ компаній Люксофт, ЛУН та багатьох інших (на цьому сайті ви можете знайти логотипи деяких з таких компаній). Так само є багато людей, які вносять власні кошти, але не бажають афішувати цю допомогу (а ми поважаємо це їх прохання). Крім того вперше цього року нам суттєво допомогли українські математики та кібернетики, які зараз працюють чи навчаються по усьому світі (в тому числі, безумовно, і в Україні). Суми, яку вони зібрали, вистачило на участь наших спостерігачів на ІМО. Сподіваємось на підтримку наших юних математиків і у подальшому.

Саме перебування наших учасників на ІМО вийшло доволі яскравим, завдяки підтримці «Київстару» вони прибули задля акліматизації 6 липня, а завдяки підтримці нашої діаспори в Гонконгу – ці додаткові три дні вони провели в знайомстві з найкращими місцями в Гонконгу. Незабаром тут від керівників та учасників з’являться світлини.

Також учасників ІМО-2016 запросив на навчання Гонконзький університет.

СЛАВА УКРАЇНІ!

51 коментар до “Виступ команди України на ІМО

  1. Валентин

    Может потому и случился провал, что было слишком много впечатлений и бурная программа перед соревнованием?..

    1. Profile photo of Богдан РубльовБогдан Рубльов

      Не дуже розумію в чому був провал, хіба що не дотягнули до бажаного результату, це так.
      Якщо Ви вважаєте, що сидіти в тісному номері та очікувати 4 дні початку олімпіаду було б краще – то це треба перевірити на комусь…

      1. Валентин

        Справді, я погано знаю потенціал нашої команди (щоправда впевнений, що як мінімум від Тригуба очікували золото) й можливо 30-е місце це і є наш об’єктивний рівень…
        Або інший варіант: цього року в підготовці було щось не так й діти виявились не готові до змагання.
        Краще все проаналізувати й намагатись покращити, ніж вважати, що “і так добре”.

        PS
        Мій попередній меседж про “занадто активне перебування в Гонконгу” є скоріше жартівливим.
        Не сприймайте його так буквально.:)

    2. Нікіта Скибицький

      Здається, Ви не дуже розумієте, що таке переїжджати в країну, яка знаходиться далеко від дому, тим більше якщо для цього треба 13 годин летіти літаком з 5-и годинною нічною пересадкою. Перший день після приїзду ми просто намагалися відіспатися і увійти в місцейвий час та надвисоку температуру і вологість. Якби ми приїхали 9го числа ввечері, як більшість країн не з топ30, то ми б прийшли на тури майже сонними. Таке вже було шість років тому в Казахстані (тоді Україна показала 22ий результат при знано меншій кількості країн-учасників та здобула лише одну золоту медаль та два срібла, з найменшою можливою для цього кількістю балів). До того ж, 9го та 10го числа вся команда сиділа в корпусах університету і готувалася до турів, а не гуляла, як тут небгрунтовано стверджують деякі особи.

      Варто пояснити, що результат виступу не завжди є реальним рівнем учасників, до ньго ще додається певна випадкова величина (аналогія: футоліст не в кожному матчі забиває однакову кількість голів). Реальний рівень учасників такий, що команда могла привезти від 10го до 30го місця, від трьох до жодної золотої медалі. На жаль, цього року випадкова величина була проти нас, хоча минулі два роки – за нас.

      Якщо у Вас є якісь конкретні пропозиції щодо покращення матсподівання виступу нашої команди, то висловлюйте їх у відповідному форматі. У противному випадку це виглядає щонайменше дивно, і без сумніву, деструктивно. Перед тим як ламати відпрацьовану роками схему варто запропонувати хоча б якусь адекватну альтернативу, а її тут поки що не видно.

      1. Іван

        Здається, починаючи з 1993 року, українська команда жодного разу не показувала такого низького результату. Щось в цьому році “випадкова величина” як сказилась, зовсім від нашої команди відвернулась. Що стосується результатів минулого і позаминулого років, то їх успішний рівень, можливо, зв’язаний не з “випадковою величиною”, а з тим, що тоді Україну представляли зовсім інші учасники? Вибачаюсь, якщо хтось мої зауваження сприйме як образу. Просто висловив свої думки, ображати ж ні в якому разі нікого не збирався.

          1. Іван

            Які тут уже можуть бути поради? Адже результат змінити неможливо. На наступний рік в команду прийдуть нові учасники, ці ж, які брали участь в цьому році і показали небажаний результат, підготовляться на той рік краще. Будемо сподіватись на гарний результат. Бажаю успіхів!

          2. Profile photo of Богдан РубльовБогдан Рубльов

            Дякую, ми кожного року досить плідно працюємо з командою і розраховуємо на найкращі результати, але не завжди виходить так, як мріялося…

        1. Мекуш Оксана

          Шановний Іване, хочу відповісти Вам, як член журі Всеукраїнської олімпіади. Зрозумійте, діти обираються згідно набраних балів на спочатку на Всеукраїнській олімпіаді, а потім на відборах на Міжнародну. Обираються ті, які показали найкращі результати. Ніхто не зацікавлений в тому, щоб привезти слабших учнів, тобто просунути “своїх”, всі ж зацікавлені у якомога кращому виступі команди. А чому цього року результат не блискучий? Тут можуть бути різні причини, можливо діти розгубились чи багато сил затратили на далеку подорож, тощо…Не можна обливати брудом тих, хто так багато і наполегливо працює для розвитку олімпіадного руху в Україні, причому фактично з дуже слабкою фінансовою підтримкою з боку держави, повністю на власному ентузіазмі.

          1. Іван

            Оксано, дякую за відповідь. Мабуть, Ви мене неправильно зрозуміли. Нікого брудом обливати я не збирався. Що ж до моїх зауважень… Живу в Україні, пишаюсь своєю країною, і дуже хочу пишатись успіхами своїх співвітчизників. Поясню на прикладі простішому. В цьому році наша футбольна збірна зіграла на Євро далеко не блискуче. Може кому і було все одно, а хтось може й сказав: “Та прекрасно зіграли!” А справжні вболівальники дуже засмутились. Дуже хотів би, щоб мене зрозуміли правильно. Вірю, що на наступний рік ми будемо пишатись успіхами своєї команди!

        2. Мекуш Оксана

          Якщо Ви, Іване, про футбол, то і я скажу Вам так: навіть самий кваліфікований нападник не забиває в кожному своєму матчі… Отож будемо разом мріяти про подальші більш вдалі виступи наших учасників, бажати їм успіхів на такій не легкій ниві та здійснення найзаповітніших мрій.

          1. Іван

            Оксано, про футбол я навів приклад, щоб були зрозумілі емоції вболівальників. Я не порівнював ці дві гри безпосередньо. Ви знову мене не правильно зрозуміли. Що ж до голів, які забивають футболісти… Як і Ви, цю думку я вже прочитав у коментарі Нікіти Скибитського. Та з думкою Нікіти не зовсім згоден. Чому? Футбол – командна гра. Візьмемо, наприклад, нападника – грає прекрасно, здавалось би, тільки і забивати голи за голами. Та якщо в команді суперника гарний захист, воротар-професіонал, то нападнику, так би мовити, “не дадуть можливості” забити гол. До того ж, нападник грає в команді, а не один. І кількість забитих їм голів залежить також від рівня гри інших членів команди. Математична олімпіада ж проводиться зовсім за другою схемою. Учасники інших команд ніяк не могли вплинути на кількість розв’язаних задач учасниками нашої команди. Кількість розв’язаних задач і отриманих нашими учасниками балів залежала тільки від них самих, від рівня їхньої підготовки, а не, скажімо, від учасників команд США або Кореї.

        3. Мекуш Оксана

          Іване, я Вас прекрасно зрозуміла, про футбол це було просто до теми. Вплинути на результати наших учасників, по аналогії із захистом у футболі, могли якісь інші фактори, тобто таке порівняння я вважаю має право на існування. А що саме вплинуло, можем лише здогадуватись… А також, як сказав Богдан Владиславович нижче, не завадило б перевірити чесність боротьби команд, що займають високі місця.

      2. Валентин

        Нікіта, дякую за відповідь.
        Справді, не коректно ставити за приклад минулі роки, бо кожного року конкуренція зростає.

        “Реальний рівень учасників такий, що команда могла привезти від 10го до 30го місця”

        Ну, а в цьому випадку наше 30-е місце хіба не виглядає, як невдалий виступ?
        Звичайно, нічого страшного не сталося, але ж й говорити про те, що все було ОК, мабуть, не треба.

      3. Юрий

        Спасибо Никита за Ваше мнение,но складывается ощущение ,что Вы слишком вольно трактуете понятие случайной величины.Кто-нибудь возьмет на себя смелость назвать случайностью золото Диомидова и Калашникова в ЮАР(2014)?
        Все,от золота до бронзы, получается можно списывать на (+-) случайную величину.
        PS. Вспоминаем слова Мастера Угвея….

        1. Profile photo of Богдан РубльовБогдан Рубльов

          Спробуйте тоді написати починаючи з 1992 року на Вашу думку, які медалі та інші результати наших учасників є випадковими, а які ні. Про Калашникова та Діомідова в ПАР зрозуміло. А про усіх інших? До речі срібло Діомідова в Санта-Марті було випадковим чи ні?

          1. Юрий

            Богдан Владиславович,следуя позиции Никиты серебро Жени в Колумбии можно расценивать как случайно удачное выступление,так и случайно неудачное,на то она и случайная величина.И анализировать с таких позиций результаты с 1992 года конечно занятие бесполезное и ненужное.

          2. Юрий

            UPD:Богдан Владиславович,если про случайность и про 2013.Нелепой обидной случайностью есть серебро Хилько на той олимпиаде.

    3. Попов В.Е.

      две вещи:
      1. Внешняя. События последних 20 лет показали мощный рывок азиатских стран. Таиланд, Сингапур, обе Кореи, Гонконг и Тайвань плотно закрепились кто в пятерке, кто в десятке. В Штатах сборная состоит также сплошь из азиатов. При этом прежние лидеры, такие как Болгария или Венгрия откатились к середине списков. Украине для того, чтобы показывать хорошие результаты год к году требуется прикладывать бОльшие усилия, конкуренция растет.

      2. Внутренняя. Олимпиадников высокого уровня пока еще выдают лишь два региона: Киев и Харьков, остальной страны как бы и нет. Преподавателей, способных готовить участников ИМО – по пальцам одной руки и многие находятся на излете своей карьеры: тем ученикам, которые родились в удачный год с преподавателем повезло, а нет – так нет. Система слабо генерирует новых – не престижно. К сожалению сегодняшние участники не исключение: вряд ли через пять лет в Украине останутся хоть несколько из них, таким образом добавленной стоимости стране они не принесут. Ситуация могла бы измениться при ином господходе к вопросу пропаганды, стимулирования и обеспечения участников процесса

      Система подготовки Рублева, вероятно, наиболее оптимальна в сложившихся, тяжелых для страны условиях и за это большое спасибо

      1. Валентин

        Да, возразить нечего.
        Качество образования зависит от общей ситуации в стране: рост экономики и т.п.
        Логично, что нас обгоняют “сингапуры”.

        Хотя вот с Казахстаном – совсем обидно получилось! :))

        1. Ірина Добровольська

          А чтобы не обижаться на Казахстан, сначала порадуйтесь за наших детей: все с медалями, все попали в Зал Славы ММО. А потом за Казахстан порадуйтесь: тоже ведь молодцы.

      2. Profile photo of Богдан РубльовБогдан Рубльов

        Взагалі Ви торкнулися дискусійних питань, можливо саме зараз їх слід обговорити. Якщо так, то давайте це зробимо в окремому блозі. Зараз додам лише пару коментарів.

        1) Зовнішня. Так, азійські країни зробили ривок за результатами. Але деякі з них вже ловили на нечесній боротьбі, і підстав стверджувати про деякі інші було чимало. На жаль, лідери не погоджуються відсторонити їх від складання тексту олімпіади протягом перших 3-4 днів, коли можна кому завгодно переслати (злити) тексти. Якщо таке вдасться зробити хоч пару разів, можна подивитись справжнє місце Південної Кореї, Сингапуру тощо… Якщо вони підтвердять за таких умов свої позиції, то усі питання будуть зняті. А доти… питання лишаються.

        2) Внутрішні. Я давно кажу, що Україну може витягнути з прірви тільки освітній підйом усіх регіонів. Генії, в тому разі з математики, народжуються (я так думаю) пропорційно населенню, але не залежно від регіону. Наша мета знаходити таких зірочок ще у 4-7 класах по усіх регіонах, та підготувати належним чином. При усій кризі викладачів 10-20 дітей ми знайдемо змогу підготувати, але ж спочатку їх треба знайти. От зараз, вже вдруге поспіль організовуємо Всеукраїнську літню школу. У двох форматах. Для призерів 4 етапу Всеукраїнської олімпіади та для усіх інших. І знову бачимо, що серед призерів майже повним складом будуть приймати участь кияни, харків’яни та львів’яни. А представники регіонів як завжди задоволені своїм зазвичай 3-м місцем і нічого більшого в цьому житті не бажають. Про літню школу для усіх – тут також засилля регіонів, які постійно “перед очима”, немає широкого представництва з усіх куточків… На жаль.

        Якщо ця тема цікава, давайте це обговоримо, якщо ні, то можна й тут додати декілька емоційних виступів і тема затихне до наступного ІМО…

  2. в'ячеслав

    а ось що Ви казали в нещодавньому інтерв’ю:
    “. В 2010-м мы везли в Казахстан на турнир очень сильную команду, но она провалилась.”
    https://focus.ua/society/336482/
    дивимось, що ж то був за провал в 2010р. – загальне 22 місце, 1 золото, 2 срібла, 3 бронзи.
    а зараз, виявляється, загальне 30 місце (найгірший показник в історії виступів), жодного золота (таке траплялось лише в 93 та 2012 р) – це вже не провал?
    що це, зміна критеріїв?

    1. Profile photo of Богдан РубльовБогдан Рубльов

      Наведіть мені Ваші 10-15 інтерв’ю протягом Вашого життя, скажіть ким і де Ви працюєте, тоді з Ваших цитат я Вам легко доведу все, що завгодно. Здається я просив давати змістовні поради, а не шукати чорну кицьку відомо де…

  3. Ірина Добровольська

    У меня есть вполне конкретное предложение. Разрешить комментировать и оценивать выступление команды вот здесь тем, кто не введет ответ на пример 3 минус 2, а ну хотя бы ответ четвертой задачи ИМО, которую решили все участники команды Украины на максимум. Иначе будем иметь не конструктивную дискуссию не профессионалов. К тому же вообще полезно иногда критикам задачи порешать. Может помочь.

    1. Триббл

      Согласен! Всегда мечтал оставить тут комментарий, готов ради него потратить пару часов на задачу.

  4. Данило Мисак

    Вітаю команду із дуже непоганим, на мій погляд, виступом.

    Але чи не могло бути так, що хтось перевтомився від дуже напружених тренувань протягом року, а тому виступив трохи гірше, ніж міг?

    1. Profile photo of Богдан РубльовБогдан Рубльов

      Це можливо, але вже 3 роки поспіль ми готуємо команди за однаковим сценарієм. А останні 2 роки навіть перебували у подібних регіонах. Для мене це загадка…

  5. ВВЗ

    Говорити про “провал” можуть або а) офіційні особи з МОН, або б) “зацікавлені” з освітянського середовища , або в) просто особи, що не розуміють природу і смисл дитячого олімпійського математичного Руху.. Наспрпавді, ніякого провалу немає і бути не може . Сама участь у цих змаганнях є ПЕРЕМОГОЮ для УСІХ без винятку учасників олімпіади… ЩАСТИ їм у подальшому житті !

    1. Валентин

      А давайте запитаємо у дітей, чи вони задоволені просто бути присутні, чи хочуть перемагати. Відподвідь очевидна.
      Персонально я вважаю гасло “головне не перемога, а участь” шкідливим.
      Спортсмен з такою психологією ніколи не переможе.:)

      1. Profile photo of Богдан РубльовБогдан Рубльов

        Взагалі найголовніше, що ми прозорим та чесним способом вибираємо наших найкращих, принаймні тих, хто в певний момент показав найкращий результат. Після цього вже все залежить від їх виступу та гарної вдачі. У нас минулі роки були пару прецедентів, коли дитина, що потрапила на ІМО вважала справу зробленою, та переставала взагалі готуватися з думкою, що бронзу виборю у будь-якому разі… Цього року, на шастя, таких не було, усі боролися, готувалися…, на жаль, не повезло

      2. Ірина Добровольська

        Ну вот к чему этот пост Валентина в 12:20? Чей лозунг: не победа, а участие? Кто просто присутствовал??? Все же привезли медали. И вообще, действительно, лучше бы поздравили наших лучших детей, чем нервы им портить. Они и так расстроены, что где-то немного не дотянули, не повезло, не сложилось. И это нормальная реакция олимпийцев, будут совершенствоваться дальше. А вот почему на них набросились со всех сторон – это для меня загадка.

  6. в'ячеслав

    ще один сумний “рекорд” – 0 балів сумарно за 3+6 задачі. таке за всю історію виступив траплялося лише у 2012 р.

    1. Ірина Добровольська

      Ну все, диванные войска вступили в бой:) Вы сами за сколько времени эти две задачи решили, можно поинтересоваться? Спасибо заранее за ответ.

    2. Триббл

      Лол. Это тоже самое, что обвинять участника чемпионата мира по шахматам, что он за несколько игр не сбил ни одного коня.

  7. Ірина Добровольська

    Триббл, Вы нарушаете традицию. Анонимы здесь пишут чушь, остальные не боятся написать имя-фамилию.

    1. Валентин

      Ирина, Вы серьезно считаете, что, если автор озвучивает свою фамилию, то чушь перестает быть чушью?:)

  8. Михайло

    Какие факторы могут влиять на место в командном зачете? Я бы выделил следующие:

    1. Численность населения страны + методика отбора
    Как заметил пан Рублев, чем больше страна – тем больше там талантливых детей (после проведения национальной олимпиады на первый этап отбора на международную олимпиаду в Китае отбирают тысячу (!!!) детей. См ниже о «китайской системе»)
    Думаю, что у нас хорошая объективная система отбора. Но в Китае детей просто в ~30 раз больше )))

    2. Национально-ментальные особенности
    Из получивших золотые медали 80% – азиаты (или американцы с китайскими фамилиями))))
    Возможно это национально-ментальные особенности участников, а возможно – особенности азиатского метода подготовки? (см п 4)
    Кстати, руководитель сборной США имеет типичное американское имя По-Шень Ло )))

    3. Возраст членов команды
    У всех стран из первой 10-ки (кроме России) – 12-летняя школа. В России 11 лет, но 6-летки идут в школу гораздо реже, чем у нас.
    Т.е. участники в среднем на 1 год старше и в среднем на 1 год дольше принимают участие в олимпиадах. (т.е фактически у них есть фора в 1 год подготовки)

    4. Наличие энтузиастов-педагогов, способных подготовить к межнару.
    У нас их совсем мало. Рублев + пара человек в Харькове + 3-4 в Киеве.

    5. Методика подготовки команды. (Я считаю это ОСНОВНЫМ фактором!)
    В Китае.
    В начале (учебного) года проводятся олимпиады по всей стране. Из миллионов участников отбирают примерно тысячу детей, которые проходят более тщательный отбор – на выходе получают сотню самых лучших. Эта сотня полностью освобождается от школьных занятий, их в течение всего года готовят к олимпиаде в специальном лагере – они по 10-12 часов в день решают задачи прошлых международных олимпиад. Примерно за месяц-два отбирают сборную КНР и ее основательно муштруют.
    КНР практикует чисто азиатский подход: математиков накачивают, как спортсменов.
    Надо сказать, что “китайский” подход к подготовке олимпийцев-математиков используют Тайвань, Вьетнам, Корея, Гонконг, Иран и другие азиаты
    (взято с newsru.co.il)
    В России.
    Победителей всеросса , обычно 30-35 человек, приглашают на специальные летние сборы и делят на три группы: сборная этого года, которую полушутя называют “НГ” – “национальная гордость”, группа “А” – более сильные школьники, обычно оказавшиеся на сборах во второй раз, и группа “Б” – те, кто выиграл всероссийскую олимпиаду впервые. По итогам летних сборов из групп “А” и “Б” выбирают 15-20 лучших, им предстоит поездка на еще одни, зимние сборы. Именно здесь выбирают потенциальных членов сборной следующего года – “НГ”+ запасные = 10 человек. Почти всю весну сборники проводят в тренировочных лагерях, иногда в России, иногда за границей. Эти 10 человек полностью освобождаются от школьных занятий и сдачи ЕГЭ.

    Это наследие советской системы, от которой мы отошли. Из моего личного опыта, к межнару по физике в СССР готовили так: потенциальных участников отбирали из победителей 9-го класса. Целый год их готовили (в ущерб остальным школьным предметам). Затем они должны были получить 1 или 2 дипломы в 10-м классе. И только потом определялся состав команды. (т.е если ты в 9-м классе не попал в кандидаты сборной, а в 10-м занял первое место – шансов попасть в сборную не было, т.к. ты не прошел год подготовки).
    Что в Китае, что в России (что в СССР) детей год (!!!) готовят (готовили) к межнару. А у нас? Всего одна неделя сборов? Как можно подготовить сборную за одну неделю? Понятно, что каждый готовится и самостоятельно, но это уже любительский уровень, который мы и подтверждаем.

    1. в'ячеслав

      ничого собі “аматорський рівень”! 2001 р.- 8 місце
      2004 р.- 11 місце
      2005 р.- 9 місце
      2007 р.- 6 місце
      2014 р.- 6 місце
      2015 р.- 11 місце
      високий в нас рівень.

      1. Михайло

        Предлагаю перейти от обсуждения применимости терминов «любительский уровень» и «профессиональный уровень» к обсуждению более конструктивной темы – как лучше отбирать и готовить команду )))

        Текущая методика отбора и подготовки команды:
        Сформировать команду на основании результатов «всеукра» 11 класса и последующих «отборов».
        Совместно готовить команду в течение 1 недели с освобождением от школы.
        Остальное время участники готовятся сами в свободное от школы и домашних заданий время.

        Предлагаемая методика отбора и подготовки команды:
        По результатам «всеукра» 10 класса отобрать кандидатов в команду (N человек, где N – min удвоенный состав команды).
        В течение года (до «всеукра» 11 класса) 4 раза по 3 недели готовить кандидатов всех вместе, с полным освобождение от школы.
        Провести «всеукр» 11 класса и после него – «отборы».
        Сформировать окончательный состав команды по результатам:
        К1*«место в 10 классе» + К2*«место в 11 классе» + К3*«место на отборах» (Кi – некие весовые коэффициенты. К3 > К2 > К1)
        Окончательный состав команды после отборов и до начала «межнара» готовить всех вместе,
        с полным освобождением от школы и сдачи ЗНО (гарантировать им поступление в любой ВУЗ Украины без ЗНО).

        1. Ірина Добровольська

          Вот только кто их сможет освободить от школы и ЗНО и гарантировать поступление…
          Понимаю, что критиковать легче, но сама работаю в школе, не отпустят, не освободят, родители не разрешат, Министерство – тем более. Хотя, наверное, так результат выше будет.
          Ну и еще – конечно, в остальное время участники не сами готовятся. Кружки, преподаватели вузов – ну в Киеве – Харькове 100% есть.

          1. Елена

            Есть то они конечно есть, но сколько это стоит денег, и преподаватели и кружки?
            Если Вы говорите в предыдущих постах, что дети по материальным причинам не смогли в летнюю школу приехать, то что говорить о планомерных и регулярных занятиях. Может в Харькове все преподают бесплатно, в Киеве увы нет.
            И я не заметила, что б Михайло кого то критиковал.
            И сразу же говорить, что не разрешат, не позволят, не захотят…

  9. Мекуш Оксана

    Іване, я Вас прекрасно зрозуміла, але вплинути на результати наших учасників, по аналогії із захистом у футболі, могли якісь інші фактори, тобто таке порівняння я вважаю має право на існування. А що саме вплинуло, можем лише здогадуватись… А також, як сказав Богдан Владиславович нижче, не завадило б перевірити чесність боротьби команд, що займають високі місця.

    1. Юрий

      Оксана,может всё гораздо проще.Может команда показала именно тот результат,на который она в этом году была готова?Тогда и футбол, и другие факторы,и “читерство” со стороны топовых команд не при чём.Не нужно искать сложные красивые неправильные объяснения.

      1. Мекуш Оксана

        Юрію, згідна, можливий і Ваш варіант. Але все одно, мені дуже хочеться вірити в наших учасників, в їх хорошу підготовку. Зрозумійте мене правильно. Будемо спостерігати за результатами в подальші роки і робити висновки чи це дійсно спад, чи випадковість.

  10. Игорь Гольдштейн

    Хочу поздравить всех ребят и руководителей команды с очень достойным результатом!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.